Sundsvalls kommun logotyp

Utbildningssamordnare med inriktning APL till Vuxenutbildningen

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Verksamheten leds av verksamhetschef tillsammans med åtta rektorer samt en enhetschef som ansvarar för sina respektive skolenheter och verksamheter. I ledningsgruppen ingår även kvalitets- och metodsamordnare. Förutom ansvaret för sin verksamhet har rektor ett uppdrag att alltid arbeta för hela vuxenutbildningens utveckling. Vi kallar detta att leda genom samledarskap. Tjänsten är inom Vuxenutbildning yrkesutbildning extern regi som jobbar mot ett stort antal upphandlade externa utbildningssamordnare. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som Utbildningssamordnare inriktning APL är inte linjär och förutsägbar utan skiftar i intensitet och i innehåll över året. Uppdraget är föränderligt utifrån nya beslut och uppdrag från regering och kommun. Flexibilitet är därför en nyckelfaktor för att bli anställd på denna tjänst. Uppdraget innebär att man arbetar självständigt, i team och uppdragsstyrt. Som medarbetare får man ingen exakt arbetsbeskrivning utan arbetar med det som behövs för att lyckas med uppdraget. Uppdragen är inte förutsägbara. Huvuduppdraget är att säkra arbetsplatsförlagt lärande (APL) för elever i yrkesutbildningar. Du kommer att bygga och bibehålla goda relationer med lokala företag och verksamheter. Du arbetar både självständigt, på uppdrag av flera rektorer, och tillsammans med fler medarbetare på en operativ nivå. Vuxenutbildningen arbetar med att söka upp och motivera kommunmedborgare som är i behov av det utbildningsutbud som erbjuds och detta är en viktig del i uppdraget som utbildningssamordnare med inriktning APL. KVALIFIKATIONER Eftergymnasial examen inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig kopplat till uppdraget. Erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar och APL. Etablerad kontakt med aktuella lokala näringslivet och bransch. Erfarenhet att både arbeta i team och självständigt. För att lyckas med uppdraget behöver du ha en god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga i det svenska språket. Då uppdraget innebär att säkra praktikplatser i Sundsvall innebär detta att du har B-körkort och utgår från arbetsplatsen Navigator varje dag. Mycket god datorvana. Andra kvalifikationer: • Utbildning inom pedagogik. • Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. • Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, bygger och bibehåller goda relationer. • Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till gott resultat. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet hos Sundsvalls kommun

Sista ansökningsdag
24 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Kommunvapen för Sundsvall
Sundsvall växer och det märks. Byggkranar jobbar överallt och Stenstan får fler mötesplatser. Gamla industrilokaler fylls av startups och nya bostäder väntar på flyttlass. På landsbygden växer nya näringar fram. Skogsbruk och jordbruk utvecklas för att möta framtidens förutsättningar och krav. Tillsammans satsar näringslivet och kommunen på hållbar utveckling för att så många människor som möjligt ska få ett bra boende, en rik fritid och samtidigt hinna med att njuta tillsammans med familjen. Mixen av den stadsnära men samtidigt naturnära och varierande upplevelsen gör Sundsvall till en plats att [...]