Stockholms Universitet logotyp

Administratör

Institutionen för lingvistik vid Stockholms universitet bedriver forskning och erbjuder utbildning inom ett flertal delområden, som allmän språkvetenskap, barns språkutveckling, datorlingvistik, fonetik och teckenspråk. Institutionen hyser tre infrastrukturer, Fonetiklaboratoriet, Språkstudion och Stockholm University Brain Imaging Centre, SUBIC. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/institutionen-for-lingvistik/. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär att: - hantera leverantörsfakturor och registrera nya leverantörer - bokföringsordrar - internfakturor samt ombokningar - redovisning intrastat - hantera felanmälningar i Serviceportalen och till Akademiska hus. - registrera timanställdas löner - månadsavstämningar vid lönekörning - bistå expeditionen med diverse uppgifter vid behov - kallelser till styrelsemöten samt föra protokoll - hantera institutionens digitala närarkiv. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska och engelska - har högskoleexamen inom relevant område - har dokumenterad erfarenhet av serviceyrke - har förmåga att kommunicera nyanserat och tillmötesgående, på telefon och i digitala kanaler - har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete - självständigt kan prioritera och organisera egna arbetsuppgifter - har erfarenhet av arbete vid statlig myndighet - har mycket god datorvana. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunikation ur flerspråkigt perspektiv med talade och / eller tecknade språk samt om du har erfarenhet av arbete i universitetsmiljö med system som Raindance och Primula. Personliga egenskaper Då du dagligen ska hantera en stor variation av arbetsuppgifter, är det viktigt att du är flexibel, välstrukturerad och har förmåga att samarbeta konstruktivt på en mångsidig arbetsplats. För att lyckas i rollen behöver du vara service- och lösningsinriktad, och ha förmåga att prioritera bland frågor som uppstår. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningen avser 75 % av heltid och är tidsbegränsad till tre månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av administrativ chef Elin Allzén, mailto:fornamn.efternamn@su.se. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Om jobbet hos Stockholms Universitet

Sista ansökningsdag
31 augusti
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Deltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Stockholm
Välkommen till Stockholm – Sveriges vackra huvudstad. Det finns många anledningar till att vilja bosätta sig i Stockholm. Här finns möjligheten att göra karriär eller studera på universitet i världsklass, samtidigt som Stockholm är en vacker stad omgiven av vatten. Stockholm är även ett maktcentrum inom kultur, politik, media och ekonomi., Karriär, näringsliv och att bo i Stockholms kommun Många som väljer att bosätta sig i Stockholm gör det för de många möjligheterna till karriär, eftersom det är en attraktiv plats för näringslivet. I Stockholm med angränsande kommuner hittar du företag inom de [...]