MARIESTADS KOMMUN logotyp

Avdelningschef lokalvård

Mariestads drift- och servicebolag AB är ett nytt bolag med fokus på service och uppdrag att skapa nytta för hela kommunkoncernen. Den första verksamheten som startar i bolaget är lokalvården, med drift från och med 1 september 2025. Under bolagets första år kommer fler områden successivt att ansluta, bland annat servicecenter samt drift och skötsel av fastigheter, parker, gator och hamnverksamhet. Nu söker vi en avdelningschef för lokalvården. Är du den som vill utveckla vårt affärsområde lokalvård och samtidigt vara med och leda en viktig del av Mariestads framtida serviceorganisation? Då är det här en möjlighet för dig! ARBETSUPPGIFTER Lokalvårdsavdelningen består av cirka 50 engagerade medarbetare som ser till att skolor, förskolor, äldreomsorg och andra kommunala lokaler är rena, trivsamma och välfungerande. Vi strävar efter att minimera vår miljöpåverkan och arbetar kontinuerligt för att modernisera vår utrustning och följa med i utvecklingen inom verksamhetsområdet. Ergonomi och arbetsmiljö är högt prioriterade områden. Som chef för lokalvården blir du en nyckelperson i vårt bolag och har det övergripande ansvaret både för det operativa och strategiska arbetet inom affärsområde lokalvård. Du leder lokalvårdsavdelningen och har det övergripande ansvaret för att utveckla både verksamhet och medarbetare. Du kommer bland annat att: • Leda, planera och utveckla både medarbetare och verksamhet • Ansvara för personal, budget, arbetsmiljö och kvalitet • Samordna projekt och uppdrag i nära dialog med kunder och kommunens verksamheter • Skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, växer och känner stolthet över sitt arbete • Driva utveckling inom miljö, ergonomi och modernisering av utrustning • Verka för ett gott samarbete med medborgare, styrelse och kommunkoncernens verksamheter. Din arbetsplats utgår från vår lokalvårdsavdelning på Förrådsgatan. Hos oss präglas arbetet av samarbete och laganda, vi skapar varandras framgång! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha en dokumenterad erfarenhet av ledarskap, arbetsledning och budgetansvar. Vidare är du en trygg ledare med erfarenhet från lokalvårdsbranschen och har ett stort engagemang för service och människor.  Som person är du relationsskapande, lösningsorienterad och van vid att arbeta strukturerat. Du har förmåga att leda, organisera, inspirera och skapa engagemang i en verksamhet under utveckling. Du har kunskaper inom IT och ett intresse för digitalisering. Det är meriterande om du har arbetat med affärsutveckling. B-körkort är ett krav för tjänsten. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Mariestads kommun är en plats i stark utveckling här händer det mycket just nu! Med vårt strategiska läge vid Vänern, Europas tredje största insjö, och i anslutning till utbyggnaden av E20 mellan Göteborg och Örebro, står Mariestad väl rustat inför framtiden.  Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Om jobbet hos MARIESTADS KOMMUN

Sista ansökningsdag
23 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej