Avgiftshandläggare/administratör
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss?
Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund.
Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden.
Placering: Myndighet LSS och socialpsykiatri
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team?
I din roll som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter inom LSS och socialpsykiatrin. Du informerar och svarar på frågor från våra medborgare. Du kommer att arbeta i flera olika digitala system.
I rollen ingår det även andra administrativa uppgifter så som till exempel boendemodul, fakturahantering med mera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med avgiftsärenden eller likvärdiga arbetsuppgifter. Du behöver ha en hög digital förmåga att snabbt behärska tekniska och digitala verksamhetssystem då du kommer att arbeta i flera olika digitala system.
Du har en god samarbetsförmåga, du ser vikten av att hjälpas åt i teamet och arbetar för ett gott samarbete med olika enheter inom arbete- och välfärds förvaltningen. Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att planera både på kort och lång sikt och du ser till att dina uppgifter slutföres i tid. Du är noggrann och följer det regelverk som finns för arbetet.
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är lugn, tillmötesgående och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar.
Du ska ha adekvat gymnasieutbildning, erfarenhet från arbete med administration, god datavana och vana att arbeta med olika system såsom Visma, Lifecare , Officepaketet, Excel med flera.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.
Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb
Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om jobbet hos Sölvesborgs kommun
Sista ansökningsdag
11 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Deltid
Kräver körkort:
Nej