Barnsekreterare till familjeenheten i Partille kommun
Partille kommun har idag 40 000 invÄnare och Àr en förstad i utveckling. Det Àr upp till oss 2 900 anstÀllda att leverera kvalitet och service som gör det gott att vÀxa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i vÄra vÀrdeord: allas lika vÀrde, professionalitet och framÄtanda.
Partille kommun Àr en lagom stor kommun som Àr lÀtt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi Àr tillrÀckligt mÄnga för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillrÀckligt fÄ för att kunna samarbeta pÄ ett smidigt sÀtt. Tillsammans har vi fokus pÄ att utveckla resurserna hos dem vi Àr till för. Varje medarbetares kompetens Àr viktig.
Vi söker nu en barnsekreterare till Familjeenheten. Teamet bestÄr idag av tre familjehemssekreterare, fyra barnsekreterare, en metodstödjare och en enhetschef. PÄ enheten finns ocksÄ tvÄ familjerÄdgivare. Vill du komma till en arbetsplats dÀr du kan pÄverka och utvecklas? DÄ tycker vi att du ska söka till oss!
Hos oss blir du en del av en engagerad grupp som inte bara vĂ€rdesĂ€tter ett gott samarbete och hög kvalitet i arbetet â vi tycker ocksĂ„ att det Ă€r viktigt att ha roligt tillsammans pĂ„ jobbet.
 Hos oss fÄr du:
- En centralt belĂ€gen arbetsplats â 5 minuter frĂ„n tĂ„g och buss.
- TillgĂ„ng till nyrenoverat gym i kommunhuset â helt kostnadsfritt.
- Lunchrestaurang i kommunhuset â smidigt och gott nĂ€r du vill ladda energi under arbetsdagen.
- NĂ€rhet till Allum köpcentrum â perfekt för Ă€renden eller en promenad pĂ„ lunchen.
- Möjlighet till distansarbete och semestervÀxling.
- Trygga cykelparkeringar och smidigt samarbete över förvaltningsgrÀnser.
- Gemensamma konferenser och regelbundna teamdagar.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med nÄgot som verkligen betyder nÄgot varje dag? VÄrt arbete pÄ Familjeenheten prÀglas av nyfikenhet, samarbete och omtanke. Vi har regelbunden processhandledning, metodstöd i vardagen och kollegor som stöttar varandra. Hos oss fÄr du vÀxa bÄde som mÀnniska och yrkesperson. Som barnsekreterare i Partille fÄr du en nyckelroll i att följa och frÀmja utvecklingen för barn och unga som Àr placerade i familjehem. Hos oss fÄr du möjlighet att bygga lÄngsiktiga relationer, vara barnets trygga punkt och samtidigt vara en viktig del av ett engagerat team som tillsammans vill utveckla och stÀrka familjehemsvÄrden.
Tillsammans arbetar vi för att varje placerat barn ska fÄ det stöd och den omsorg de har rÀtt till oavsett bakgrund och livssituation. Arbetet Àr sjÀlvstÀndigt, men aldrig ensamt. Du har kollegor, metodstöd och handledning nÀra till hands och stor frihet att planera ditt arbete utifrÄn behov. Ibland kan tjÀnsten Àven innebÀra resor med övernattning.
Som barnsekreterare hos oss kommer du bland annat att:
- Vara ansvarig handlÀggare för barn som Àr placerade i familjehem.
- Bygga relation och skapa förtroende med barnet eller ungdomen.
- SÀkerstÀlla barnets bÀsta genom samarbete med familjehem, biologiska förÀldrar, skola, hÀlso- och sjukvÄrd m.fl.
- Ansvara för uppföljning, dokumentation och utredningar av barnets behov.
- Samverka nÀra med familjehemssekreterare, öppenvÄrd och övriga kollegor pÄ enheten.
- Delta i utvecklingsarbete för att stÀrka och förbÀttra familjehemsvÄrden i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Det Ă€r meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjĂ€nstlagen och LVU, gĂ€rna inom omrĂ„det barn och unga. Ăven annan relevant erfarenhet inom socialt arbete kan vara aktuell. Du behöver ha B-körkort och vara van vid dokumentation.
Men det viktigaste av allt:
Du brinner för barns rÀtt till trygghet, utveckling och framtidstro. Du Àr en prestigelös lagspelare som ocksÄ trivs med att arbeta sjÀlvstÀndigt. Du bygger relationer med vÀrme, har ett strukturerat arbetssÀtt och du Àr trygg i att hantera svÄra beslut nÀr verkligheten krÀver avvÀgningar.
Vi lÀgger stor vikt vid personlig lÀmplighet. Vi vill att du pÄ ett tydligt sÀtt kan visa hur just dina styrkor matchar det hÀr viktiga uppdraget.
Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden. Varmt vÀlkommen med din ansökan!
ĂVRIGT
Ordinarie enhetschef Elisabeth Hermansson har semester under annonseringsperioden och Àr tillbaka vecka 33.
I den hÀr rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stÀllet fÄ besvara ett antal enkÀtfrÄgor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, dÀr alla sökande fÄr besvara samma frÄgor. Svaren anvÀnds sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt fÄ in personligt brev kommer detta inte att beaktas.
För denna tjÀnst kommer bakgrundskontroll att genomföras
Innan en eventuell anstĂ€llning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Ăr du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz mĂ„ste du kunna uppvisa ett giltigt uppehĂ„ll-/arbetstillstĂ„nd eller kunna styrka att du Ă€r undantagen frĂ„n skyldigheten att ha arbetstillstĂ„nd.
Vi efterstrÀvar mÄngfald bland personalen avseende kön, Älder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssÀkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med vÄra sökande ber vi dig ansöka online via lÀnk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit stÀllning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss dÀrför bestÀmt kontakt med mediesÀljare, rekryteringssajter och liknande.
Om jobbet hos Partille kommun
Sista ansökningsdag
15 augusti
AnstÀllningsform:
Vanlig anstÀllning
Löneform:
Fast mÄnads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
KrÀver körkort:
Nej