Partille kommun logotyp

Barnsekreterare till familjeenheten i Partille kommun

Partille kommun har idag 40 000 invĂ„nare och Ă€r en förstad i utveckling. Det Ă€r upp till oss 2 900 anstĂ€llda att leverera kvalitet och service som gör det gott att vĂ€xa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i vĂ„ra vĂ€rdeord: allas lika vĂ€rde, professionalitet och framĂ„tanda. Partille kommun Ă€r en lagom stor kommun som Ă€r lĂ€tt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi Ă€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillrĂ€ckligt fĂ„ för att kunna samarbeta pĂ„ ett smidigt sĂ€tt. Tillsammans har vi fokus pĂ„ att utveckla resurserna hos dem vi Ă€r till för. Varje medarbetares kompetens Ă€r viktig. Vi söker nu en barnsekreterare till Familjeenheten. Teamet bestĂ„r idag av tre familjehemssekreterare, fyra barnsekreterare, en metodstödjare och en enhetschef. PĂ„ enheten finns ocksĂ„ tvĂ„ familjerĂ„dgivare. Vill du komma till en arbetsplats dĂ€r du kan pĂ„verka och utvecklas? DĂ„ tycker vi att du ska söka till oss! Hos oss blir du en del av en engagerad grupp som inte bara vĂ€rdesĂ€tter ett gott samarbete och hög kvalitet i arbetet – vi tycker ocksĂ„ att det Ă€r viktigt att ha roligt tillsammans pĂ„ jobbet.  Hos oss fĂ„r du: -  En centralt belĂ€gen arbetsplats – 5 minuter frĂ„n tĂ„g och buss. - TillgĂ„ng till nyrenoverat gym i kommunhuset – helt kostnadsfritt. - Lunchrestaurang i kommunhuset – smidigt och gott nĂ€r du vill ladda energi under arbetsdagen. - NĂ€rhet till Allum köpcentrum – perfekt för Ă€renden eller en promenad pĂ„ lunchen. - Möjlighet till distansarbete och semestervĂ€xling. - Trygga cykelparkeringar och smidigt samarbete över förvaltningsgrĂ€nser. - Gemensamma konferenser och regelbundna teamdagar. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med nĂ„got som verkligen betyder nĂ„got varje dag? VĂ„rt arbete pĂ„ Familjeenheten prĂ€glas av nyfikenhet, samarbete och omtanke. Vi har regelbunden processhandledning, metodstöd i vardagen och kollegor som stöttar varandra. Hos oss fĂ„r du vĂ€xa bĂ„de som mĂ€nniska och yrkesperson. Som barnsekreterare i Partille fĂ„r du en nyckelroll i att följa och frĂ€mja utvecklingen för barn och unga som Ă€r placerade i familjehem. Hos oss fĂ„r du möjlighet att bygga lĂ„ngsiktiga relationer, vara barnets trygga punkt och samtidigt vara en viktig del av ett engagerat team som tillsammans vill utveckla och stĂ€rka familjehemsvĂ„rden. Tillsammans arbetar vi för att varje placerat barn ska fĂ„ det stöd och den omsorg de har rĂ€tt till oavsett bakgrund och livssituation. Arbetet Ă€r sjĂ€lvstĂ€ndigt, men aldrig ensamt. Du har kollegor, metodstöd och handledning nĂ€ra till hands och stor frihet att planera ditt arbete utifrĂ„n behov. Ibland kan tjĂ€nsten Ă€ven innebĂ€ra resor med övernattning. Som barnsekreterare hos oss kommer du bland annat att: - Vara ansvarig handlĂ€ggare för barn som Ă€r placerade i familjehem. - Bygga relation och skapa förtroende med barnet eller ungdomen. - SĂ€kerstĂ€lla barnets bĂ€sta genom samarbete med familjehem, biologiska förĂ€ldrar, skola, hĂ€lso- och sjukvĂ„rd m.fl. - Ansvara för uppföljning, dokumentation och utredningar av barnets behov. - Samverka nĂ€ra med familjehemssekreterare, öppenvĂ„rd och övriga kollegor pĂ„ enheten. - Delta i utvecklingsarbete för att stĂ€rka och förbĂ€ttra familjehemsvĂ„rden i kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det Ă€r meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjĂ€nstlagen och LVU, gĂ€rna inom omrĂ„det barn och unga. Även annan relevant erfarenhet inom socialt arbete kan vara aktuell. Du behöver ha B-körkort och vara van vid dokumentation. Men det viktigaste av allt: Du brinner för barns rĂ€tt till trygghet, utveckling och framtidstro. Du Ă€r en prestigelös lagspelare som ocksĂ„ trivs med att arbeta sjĂ€lvstĂ€ndigt. Du bygger relationer med vĂ€rme, har ett strukturerat arbetssĂ€tt och du Ă€r trygg i att hantera svĂ„ra beslut nĂ€r verkligheten krĂ€ver avvĂ€gningar. Vi lĂ€gger stor vikt vid personlig lĂ€mplighet. Vi vill att du pĂ„ ett tydligt sĂ€tt kan visa hur just dina styrkor matchar det hĂ€r viktiga uppdraget. Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden. Varmt vĂ€lkommen med din ansökan! ÖVRIGT Ordinarie enhetschef Elisabeth Hermansson har semester under annonseringsperioden och Ă€r tillbaka vecka 33. I den hĂ€r rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stĂ€llet fĂ„ besvara ett antal enkĂ€tfrĂ„gor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, dĂ€r alla sökande fĂ„r besvara samma frĂ„gor. Svaren anvĂ€nds sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt fĂ„ in personligt brev kommer detta inte att beaktas. För denna tjĂ€nst kommer bakgrundskontroll att genomföras Innan en eventuell anstĂ€llning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz mĂ„ste du kunna uppvisa ett giltigt uppehĂ„ll-/arbetstillstĂ„nd eller kunna styrka att du Ă€r undantagen frĂ„n skyldigheten att ha arbetstillstĂ„nd. Vi efterstrĂ€var mĂ„ngfald bland personalen avseende kön, Ă„lder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssĂ€kra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med vĂ„ra sökande ber vi dig ansöka online via lĂ€nk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit stĂ€llning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss dĂ€rför bestĂ€mt kontakt med mediesĂ€ljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet hos Partille kommun

Sista ansökningsdag
15 augusti
AnstÀllningsform:
Vanlig anstÀllning
Löneform:
Fast mÄnads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
KrÀver körkort:
Nej