Quest Consulting Sverige AB logotyp

Bevaknings-/Larmoperatör till vår kund i Sundbyberg

Uppdragsbeskrivning Vår myndighetskunds bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar genom larm, kameraövervakning samt manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Syftet är att stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet, och för detta används både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn.

Uppdraget bemannas dygnet runt av både kundens egen personal och bevakningsentreprenören. Det omfattar hantering av inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem samt ledning av bevakningsentreprenörens dagliga arbete. Det innefattar även hantering av leverantörskontakter vid olika typer av åtgärder.

Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner genom framtagning av beslutsunderlag i form av lägesbilder med mera. Administration och informationshantering kring myndighetens anläggningar och kontor sker i samverkan med tillträdesadministratörer, i system för intrångsdetektering samt behörighetsadministration i passersystem för tillträdesbegränsning. Du kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral.

Arbetstiderna är måndag,-fredag kl 08:00-17:00. Arbetsuppgifter I rollen som Bevaknings-/larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:

  • Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning.
  • Övervakning och rondering via kamerasystem.
  • Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete.
  • Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag.
  • Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering.
  • Administrera viss del av tillträdesansökningarna..
  • Hantera utställande av passerkort.

Obligatoriska krav

  • Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.

Mervärdeskrav

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhet.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting.

Om jobbet hos Quest Consulting Sverige AB

Sista ansökningsdag
2 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Sundbyberg
Det finns många trevliga områden att bo i Sundbybergs kommun eller Sundbybergs stad. Sundbyberg tillhör Storstockholm och Stockholms län. Många som väljer att bo i Sundbyberg är barnfamiljer och medelåldern är relativt låg. Det bor runt 53 500 personer i Sundbyberg som till ytan är Sveriges minsta kommun. Södra delen är tätbefolkad och i norra delen finns Igelbäckens naturreservat. Även i de tätbefolkade områdena finns det gröna ytor som Rissneängarna och det känns mer som flera småstäder. Att bo i Sundbybergs stad – vanligaste boendeformerna Det finns olika boendeformer i Sundbyberg, från hyresrätter [...]