Gotlands Åkericentral AB logotyp

Bli navet i vårt Transport- & Logistikteam!

Varför Åkericentralen?

Vi är den lokala lastbilscentralen som kombinerar traditionellt entreprenörskap med moderna digitala lösningar. Hos oss får du korta beslutsvägar, härlig team-känsla och chansen att påverka affären varje dag.

Vi söker inte bara någon som kan jobbet, vi söker någon som passar in. En positiv, lösningsorienterad person som gillar mötet med andra människor och som vill vara med och skapa en riktigt bra arbetsplats.

Din roll är mer än ”bara” trafikledning

Som kundkoordinator leder du den dagliga driften i Transport & Logistik men har också en nyckelroll i kundrelationer, försäljning och digital kommunikation.

· Rollen innebär att du varje dag ser till att våra transporter rullar enligt plan,

du har koll på läget, koordinerar resurser och agerar nav mellan kund,

förare och system.

· Tar hand om telefonväxeln och ger snabb, proffsig service

· Lägger in och planerar order i Hogia Mobilast

· Sköter in- och utvägningar i Scanvaegt

· Säljer material, transport- och maskintjänster, containers & smörjmedel,

till såväl privatpersoner, företag som offentliga verksamheter

· Planerar och koordinerar transporter effektivt

Vad vi tror att du har med dig

· Gymnasial utbildning – gärna med inriktning logistik/transport

· Vana av transport och ordersystem (Hogia Mobilast), Scanvaegt och

telefonväxel är en fördel men inte ett krav

· Grundkunskaper gällande bygg-/anläggningsmaterial

· Förmåga att jonglera många bollar och ändå prioritera rätt

· Du behöver inte kunna allt från början – det viktigaste är att du snabbt kan

sätta dig in i nya rutiner och ta ansvar för att leverera i vardagen.

Men viktigast för oss är vem du är som person. Vi letar efter rätt attityd, för jobbet kan du lära dig hos oss.

Vem du är och hur du jobbar

· Glad relationsskapare som spontant ringer kunden innan de hinner ringa

dig

· Nyfiken och lösningsorienterad, varje utmaning är ett tillfälle att hitta en

smartare väg

· Serviceminded & värderingsstyrd, du lever våra kärnvärden: pålitlighet,

effektivitet och samarbete. Som vi säger – det löser vi!

· Framåt & digital, du kliver gärna in i nya system och sociala kanaler

Du är också vänlig, lyhörd och optimistisk, en person som smidigt rör sig i olika sociala sammanhang och möter både kollegor och kunder med ett leende. Du gillar att få andra att känna sig välkomna och uppskattade.

Vi erbjuder

· En central roll med stort eget ansvar och mandat

· Kollegor som peppar, delar kunskap och gillar att ha kul på jobbet

· Möjlighet att utvecklas inom försäljning, kundrelationer och digitala system

· Tjänsten är heltid/deltid och omfattas av Unionens kollektivavtal

· Friskvårdsbidrag och moderna lokaler

Låter det som du?

Skicka CV och ett kort personligt brev till jobb@gotlandsakericentral.se

Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi lämnar ej mer information om tjänsten förrän på intervjun. Vi avböjer hjälp från rekryteringsfirmor

Har du frågor?

Kontakta Håkan Solberg på hakan@gotlandsakericentral.se

Om jobbet hos Gotlands Åkericentral AB

Sista ansökningsdag
31 augusti
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej