Mölndals kommun logotyp

Campus Mölndal söker tre lärare inom vård och omsorg

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Campus Mölndal strävar efter att erbjuda en stimulerande och inkluderande lärandemiljö där varje individ ges möjlighet att utveckla sin fulla potential. Vi är dedikerade till att främja lärande och innovation genom att integrera modern teknik, samarbete och praktisk tillämpning i våra utbildningsprogram. Som en del av Mölndals stad har vi en stark koppling till samhällets behov och strävar efter att vara en ledande institution inom vuxenutbildning och kompetensutveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu totalt tre nya kollegor till våra yrkesvuxutbildningar inom vård och omsorg, en omsorg- och två omvårdnadslärare! Den första tjänsten är i huvudsak till våra kombinationsutbildningar där du som yrkeslärare inom omvårdnad kommer att arbeta tätt tillsammans med en lärare i svenska. Du kommer förutom undervisning att tillsammans med lärarlaget ansvara för att planera och samordna dina kurser i de olika grupperna. Den andra tjänsterna är framförallt med fokus på omsorgskurserna. Du kommer också få arbeta med undervisning på våra olika uppdragsutbildningar. I tjänsten ingår undervisning, arbetslagsarbete samt utveckling av arbetsformer inom vård och omsorgsutbildningen med språkstöd, validering samt uppdragsutbildning inom vård och omsorg. I uppdraget ingår även kursansvar, APL-besök, samt övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter. De två tjänsterna som omsorgslärare omfattar visstidsanställningar om ett år och tjänsten som omvårdnadslärare är tillsvidare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är lärare med inriktning mot omvårdnad, omsorg eller funktionshinder. Du ska vara väl förtrogen med yrket och dess arbetsuppgifter inom din specialitet. Vi ser att du har: • lärarbehörighet • akademisk utbildning inom yrkesområdet. • god pedagogisk och didaktisk förmåga. • god förmåga att organisera och dokumentera. • god IT-vana och erfarenhet av digitala hjälpmedel. • yrkeserfarenhet inom verksamhetsområdet. Som person har du en pedagogisk fallenhet och förmåga att motivera och inspirera människor du möter. Du brinner för att arbeta nära de studerande i deras utveckling och har ett inkluderande arbetssätt. Ett projekt- och problemorienterat arbetssätt är ett naturligt sätt för dig att arbeta. Erfarenhet av utbildning för vuxna och mångkulturellt arbete är meriterande, liksom erfarenhet av psykiatri. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga, kreativitet och flexibilitet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet hos Mölndals kommun

Sista ansökningsdag
2024-05-08T23:59:59
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid