E-commerce Recruit Nordic AB logotyp

CRM & Loyalty Manager

Om Jula

Jula är familjeföretaget med 146 varuhus samt e-handel fördelat på fem länder. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Vi vill att människor ska vilja fixa saker själva och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. 

Om rollen

Som CRM & Loyalty Manager är du en nyckelspelare i vårt kommersiella team med ett tydligt uppdrag: att driva försäljning och skapa värde genom effektiva och relevanta kundrelationer. Du ansvarar för att ta tillvara på den enorma potentialen i vår redan starka kundbas – med över 5 miljoner klubbmedlemmar – och utveckla den genom strategiskt och operativt CRM- och lojalitetsarbete. Målsättningen är att kundklubben ska vara en av de viktigaste kommunikationskanalerna för Jula.

Rollen är nyinrättad, vilket innebär att du får möjlighet att både sätta struktur och driva utveckling med fokus på kunddata, segmentering och personaliserad kommunikation i våra befintliga och framtida kanaler. Du leder ett dedikerat team på två personer, CRM Specialist och Loyalty Manager, och samarbetar nära andra delar av organisationen för att skapa enhetliga och försäljningsdrivande initiativ.

Ansvarsområden:
  • Ansvara för den centrala CRM- och lojalitetsstrategin för att öka tillväxt, kundlojalitet och livstidsvärde
  • Utveckla och leda kundkommunikationen genom flerkanaliga program som är relevanta, engagerande och som bidrar till ökad försäljning
  • Utveckla och optimera marketing automation – säkerställa relevant och träffsäker kommunikation
  • Implementera en tydlig segmenteringsstrategi för att maximera lönsamhet och minska kundbortfall
  • Driva testning och optimering för kontinuerlig förbättring av CRM-, lojalitets- och automatiserade aktiviteter
  • Leda utvecklingen och förbättringen av lojalitetsprogram – från idé till genomförande
  • Utvidga CRM- och lojalitetsstrategin utöver e-post och SMS till ytterligare kommunikationskanaler
  • Hålla dig uppdaterad om ny teknik, verktyg och system samt effektivisera datainsamling
  • Analysera och rapportera aktiviteter för att optimera återköp och kundvärde
  • Inspirera, vägleda och utbilda kollegor och stakeholders för insikter och kunskapsdelning
  • Leda och utveckla teamet med Loyalty Manager och CRM Specialist med tydliga mål och engagemang
Din bakgrund

Du är en datadriven, affärsorienterad person med ett skarpt öga för kundbeteenden och en stark känsla för hur kommunikation kan driva försäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med CRM, lojalitetsprogram och marketing automation – gärna i en detaljhandels- eller omnikanal-miljö

Om jobbet hos E-commerce Recruit Nordic AB

Sista ansökningsdag
12 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej