Customer Success Manager / Systemspecialist till Software Point
Om tjÀnsten
Den hÀr tjÀnsten Àr en direktrekrytering vilket innebÀr att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anstÀlls direkt hos Software Point.
Om företaget
Software Point Àr en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom bÄde offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hÀlso- och sjukvÄrd, lÀkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stÄl och kemisk industri.
Software Points tjĂ€nster tĂ€cker hela applikationens livscykel â frĂ„n leverans och implementation till support, utbildning och rĂ„dgivning. Företaget har fem kontor i Norden och Ă€r en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare pĂ„ Software Point fĂ„r du en omvĂ€xlande vardag med stora möjligheter att pĂ„verka ditt arbete, samtidigt som du möter bĂ„de teknikens utmaningar och mĂ€nniskors behov i en samhĂ€llsviktig bransch.
LÀs mer om Software Point hÀr: https://softwarepoint.com/
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist Àr du lÀnken mellan kundernas behov och de tekniska lösningarna som erbjuds. Du ansvarar för att samla in krav, designa och testa systemanpassningar samt sÀkerstÀlla en smidig leverans. Du arbetar nÀra bÄde kunder och interna team för att skapa effektiva och kvalitativa lösningar som förbÀttrar laboratorieverksamheten och stöder vÄrdens digitalisering.
- FÄnga upp, förstÄ och dokumentera kundens behov och krav
- Utforma funktions- och designspecifikationer för systemförÀndringar och integrationer
- Koordinera och kommunicera med LIS-administratörer, IT-teams och andra nyckelpersoner hos kund
- UnderhÄlla kundspecifik dokumentation
- Utföra systemtester inför driftsÀttning
- SÀkerstÀlla att lösningarna levereras enligt tidplan och med hög kvalitet
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Tidigare arbetat med LIS- eller LIMS-system i en administrativ eller teknisk anvÀndarroll
- Meriterande med akademisk utbildning inom Life Science (mikrobiologi, genetik, kemi etc.), teknik eller motsvarande relevant klinisk erfarenhet
- Praktisk erfarenhet av arbete i laboratorium
- God förmÄga att kommunicera med bÄde tekniska team och vÄrdpersonal
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist arbetar du lösningsorienterat och strukturerat för att möta kundernas behov med rĂ€tt tekniska lösningar. Du har ett analytiskt tĂ€nkande och tar sjĂ€lvstĂ€ndigt ansvar för att driva ditt arbete framĂ„t, samtidigt som du trivs i nĂ€ra samarbete med bĂ„de kunder och interna team. Du Ă€r trygg i din roll, proaktiv och har lĂ€tt för att vĂ€xla mellan tekniska detaljer och det större sammanhanget â dĂ€r ditt arbete fĂ„r direkt pĂ„verkan pĂ„ vĂ„rdens utveckling.
Ăvrig information
Start: OmgÄende med hÀnsyn till uppsÀgningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse
Vi anvÀnder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att sÀkerstÀlla fördomsfria urval. Vi jobbar ocksÄ med löpande urval, vilket innebÀr att vi tar ner annonsen nÀr tillrÀckligt mÄnga kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjÀnsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du gÄr vidare i processen eller inte sÄ kommer du att fÄ Äterkoppling pÄ din ansökan.
Har du frÄgor? Hör gÀrna av dig till vÄr support:
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgÄende dÄ vi gör ett löpande urval.
VÀlkommen med din ansökan!
#Brillante