Laholms kommun logotyp

E-handel och inköpsansvarig sökes till Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.  Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten Under våren 2025 lanserade Laholms Kommun e-handelssystemet Proceedo. Nu tar vi nästa steg och rekryterar en 100% tjänst att ansvara för kommunens e-handel. Rollen innebär att både operativt arbeta med systemet, ge support, utbilda kollegor och leverantörer samt även strategiskt utveckla användandet av systemet. Proceedo som e-handel - inköp och fakturaapplikation används i kommunens samtliga organisationer. Upplevelsen vid användandet av applikationen är att det ska vara enkelt för användaren att lägga en beställning, kontera och attestera en faktura samt en trygg process i förhållande till lagen om offentlig upphandling, och med hög säkerhet. Rollen är placerad på Inköp och Upphandlingsenheten på Kommunstyrelsens förvaltning, som består av Upphandlingschef som också är systemägare till Proceedo och två upphandlare. Som ansvarig för e-handeln är du förvaltningsansvarig för systemet och sätter utvecklingsplan för nya funktioner, planer för leverantörsintegrationer mm. Du ingår även i kommunens Inköpsgrupp. Rollen som E-handelsansvarig för Laholms kommun Rollen innebär att fortsätta utveckla e-handelsfunktionaliteten inom kommunen, addera till fler beställningssätt och fler leverantörer. Det innebär att arbetet är förenat med många kontakter både internt och externt därför är det viktigt att du agerar professionellt, affärsmässigt samt har förmåga att kommunicera och samarbeta på ett förtroendeingivande sätt. För att lyckas i ditt arbete krävs att du gillar teknik, trivs med analysarbete, har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att ha flera projekt på gång samtidigt. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av: • Systemförvaltare för Proceedo e-handels- och fakturahanteringssystem, vilket innebär att definiera en utvecklingsplan samt driva dessa punkter vid implementation. • Operativt säkerställa att leverantörer, deras produkter och avtal finns tillgängliga i systemet. • Felsöka i systemet och rapportera fel vidare till leverantören. • Säkerställa att relevant utbildning finns tillgänglig för användarna, i nära samarbete med Ekonomienheten, dess representanter samt kollegor inom Upphandlingsenheten. • Informera organisationen om aktuella ämnen samt säkerställa att korrekt information finns tillgänglig på intranätet och på laholm.se. • Rapportera användningen av de digitala processerna enligt fördefinierade KPI:er. Analysera resultatet och skapa aktiviteter för att ständigt förbättra utfallet tillsammans med berörda parter inom kommunen. • Ansvara för att utsedda superusers får relevant information samt fånga upp deras synpunkter i syfte att utveckla interna processer. • Medlem i Inköpsgruppen Du kommer även att medverka i nätverk tillsammans med de övriga kommunerna och regionen i Halland samt vara delaktig i att arbeta fram rätt förutsättningar inom vissa nätverk för att utveckla e-handel både för Laholms kommun och för resten av länet. Är du den vi söker? Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller teknik eller annan utbildning som kommunen bedömer vara lämplig för tjänsten. Du har något års dokumenterad erfarenhet av att självständigt driva utveckling av ny funktionalitet för affärssystem, e-handelssystem eller liknande med goda resultat. Van att tolka data och förmedla den vidare. Du har gedigen erfarenhet av att utbilda och kommunicera till slutanvändare. Mycket god kunskap inom Office-paketet. För övrigt ser vi; • Att du är tekniskt intresserad med en hög förståelse för integrationer mellan it-system. • God analytisk förmåga • Att du är serviceinriktad, kommunikativ, strukturerad och analytisk. • Har en god projektledningsförmåga • Förmågan att hantera flera pågående processer/upphandlingar samtidigt och trivs med ett högt tempo Om anställningen Antal tjänster: 1 Det finns möjlighet till visst distansarbete utifrån verksamhetens behov. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Antal tjänster: 1 Tillträde snarast. Vi utvärderar ansökningar kontinuerligt. Övriga frågor om anställning kontakta ansvarig rekryterare. Övriga upplysningar Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Om jobbet hos Laholms kommun

Sista ansökningsdag
22 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej