Logent AB logotyp

Ekonomiadministratör, deltid - Helsingborg

Nu söker vi en ekonomiadministratör till ett uppdrag hos en av våra kunder i Helsingborg, med start i september.

 Arbetsuppgifter

Du kommer ha en central roll i att administrera företagets ekonomi och hantera löpande uppgifter såsom:

  • Löpande bokföring och avstämningar i Business Central, inklusive bankavstämningar
  • Kund- och leverantörsreskontra, inklusive hantering av utlandsbetalningar
  • Rapporter och deklarationer, såsom moms- och AGI-rapportering till Skatteverket, samt administration av Intrastat
  • Fördelning av kostnader för inkommande gods
  • Löneadministration i Visma Lön

 Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • Har eftergymnasial ekonomisk utbildning, exempelvis inom redovisning eller liknande område
  • Har god ekonomisk förståelse och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Har god vana av Microsoft Office-paketet
  • Bor i Helsingborg eller närliggande område

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Business Central och/eller Visma Lön.

 Personliga egenskaper

Du har ett öga för detaljer och tar ansvar för att saker blir rätt från början. I ditt arbete är du strukturerad och ansvarsfull och du tycker om att arbeta med administrativa uppgifter. Du trivs i ett mindre team och har förmåga att prioritera och planera ditt eget arbete.

 Om uppdraget

  • Tillträde: Början till mitten av september
  • Omfattning: Deltid, 50% (ca 4 timmar per dag)
  • Placering: Hos kund i Helsingborg
  • Varaktighet: 3–4 månader, med möjlighet till timanställning därefter
  • Uppdragsform: Ambulerande tjänsteman via Logent Bemanning

Vi arbetar löpande med urvalet, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Logent AB

Sista ansökningsdag
22 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Deltid
Kräver körkort:
Nej