Assistans & hemtjänst Sverige AB logotyp

Enhetschef till hemtjänsten (ordinärt boende)

Assistans & Hemtjänst Sverige AB är en privat aktör inom vård och omsorg som värnar om kvalitet, kontinuitet och ett personligt bemötande. Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill vara med och utveckla vår hemtjänstverksamhet.

Dina arbetsuppgifter

Som enhetschef hos ansvarar du för att leda och följa upp verksamheten. Du driver även utvecklings- och förbättringsarbeten utifrån såväl politiska- som ledningsuppdrag och mål.

Rollen innebär att du har personal-, bemanning-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du skapar goda relationer till kunder. Du säkerställer också att vardagen på enheten flyter på och löser problem som uppstår längs vägen. I din roll är uppföljning en viktig del där mål och utvecklingsfrågor följs upp regelbundet.

Som enhetschef har du ansvar för personal, planering, schemaläggning och ekonomi. Du får frihet under ansvar, utveckla kvalitetsarbete, och vara en nyckelperson i kontakten med både medarbetare och kunder.

Planeringen utgår från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö i verksamheten. Arbetsuppgifter kopplat till rekrytering kommer ingå i uppdraget och även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dig efter ändrade omständigheter och ska därmed trivas i förändring och att kunna prioritera om.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar, ett nära samarbete med verksamhetschef och engagerade kollegor. Hos oss får du möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten. Vi satsar på ledarskapsutveckling och goda arbetsvillkor. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig inriktning, socionomexamen eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms motsvarande. För det här uppdraget ser vi att du har chefserfarenhet sen tidigare.

Du är en trygg och pålitlig ledare som drivs av att coacha och utveckla individer att nå sin fulla potential. Du kommunicerar tydligt dina förväntningar och anpassar din ledarstil efter individ och situation. Du har en god självkännedom och trivs i samarbetet med andra där du delar med dig av information, erfarenhet och kunskap för att bidra positivt i olika samarbetssituationer.

Du ska ha god IT-vana och kunna arbeta i olika digitala system. Vi ser det som meriterande om du arbetat i systemen Carefox, LifeCare och Cosmic Link. Vi ser även att du har en hög organisatorisk medvetenhet och förståelse för hur struktur, politik och målsättning inverkar i olika situationer och frågeställningar.

Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc.). Vidare har du även goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och vi ser gärna att du har B-körkort.

Vill du vara med och utveckla en hemtjänst med hög kvalitet och stort hjärta? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

Så ansöker du:

Skicka ditt CV och personliga brev till nykoping@assistansochhemtjanst.se

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1

Anställningsform: Provanställning 6 mån som övergår till en tillsvidare anställning

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov

Sista ansökningsdatum: 30 september

Kontakt: Vid frågor gällande tjänsten och verksamheten, kontakta verksamhetschef på e-postadress nykoping@assistansochhemtjanst.se


Om jobbet hos Assistans & hemtjänst Sverige AB

Sista ansökningsdag
30 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej