Floor Host/Mood Manager
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi Floor Hosts/Mood Managers till vårt uppdrag på Scania i Södertälje med omnejd – en roll för dig som vill arbeta professionellt med service, bidra till en hög kundnöjdhet och vara en viktig del av vår utvecklingsresa.
Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans.
I den här utvecklingen är rollen som Floor Host/Mood Manager avgörande. Du är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser du till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Du är en viktig ambassadör för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv.
Din roll – där värdskap möter struktur och relationsbyggande
Som Floor Host/Mood Manager är du navet i vår serviceleverans – vårt och kundens ansikte utåt. Med ett naturligt och genuint värdskap säkerställer du att varje kontakt präglas av omtanke, kvalitet och professionalism. Du driver den dagliga driften framåt, ser förbättringsmöjligheter och är ständigt lyhörd för kundens behov.
Du kommer att:
• Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär
• Koordinera och säkerställa att alla servicefunktioner fungerar sömlöst
• Skapa och vårda relationer med både kunden och externa serviceaktörer
• Bygga upp och vidareutveckla rutiner för en effektiv och kvalitativ leverans
• Stötta vår kund på plats i Södertälje med ständiga förbättringar och utveckling av arbetsplatsupplevelsen
• Samarbeta med kundens och Sodexos organisation
Din vardag – varierad, dynamisk och med stort ansvar
Du kommer att arbeta med både praktiska och administrativa uppgifter såsom:
• Löpande översyn av våra gemensamma miljöer – funktionellt, trivsamt och representativt
• Enklare teknisk support och praktisk vägledning för att få ut det bästa av våra arbetsmiljöer – från ergonomi till att välja rätt plats för rätt uppgift
• Planering och genomförande av catering, möten och event
• Löpande administration och stöd till verksamheten, ex on-boarding service, site tour, bokningar, felanmälan, beställning av material.
Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla
Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för våra anställda, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter:
• Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt)
• Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö
• Digital kompetens
• Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt
• En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser
• HLR-utbildning är meriterande, men kan tillhandahållas under anställningen
• B-körkort
Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb
• En flexibel och utvecklande arbetsmiljö
• Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa
• Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar
• Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid
• Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö
Om tjänsten
• Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse
• Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
• Placering: Södertälje
Ansök senast 25 maj men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Anna-Karin Malm på anna-karin.malm@sodexo.com. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Om jobbet hos Sodexo AB
Sista ansökningsdag
25 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej

Södertälje är med sina drygt 102 000 invånare, Sveriges nittonde största kommun Staden är en anrik gammal industristad, med många väletablerade företag, stora som små och idag finns över 53 000 arbetsplatser i kommunen. 15 000 av dessa finns på Scania och 4 600 på Astrazeneca, två av Sveriges största och viktigaste exportföretag. Södertälje har en stark historia, ett vackert naturliv och ett rikt kultur- och idrottsliv att vara stolta över. Södertälje är en färgstark plats där människor från hela världen möts Sedan hundratals år är Södertälje en knutpunkt, belägen mellan storstadspuls och sörmländska [...]