Global produktchef
Arbetsbeskrivning
Besitter du erfarenhet inom marknadsföring med gedigen kunskap om medicinteknik och ett globalt perspektiv? Har du en passion för att optimera produktstrategier och driva framgångsrika lanseringar? Då söker vi dig för spännande konsultuppdrag!
Vi söker nu en engagerad produktchef som vill ta sig an utmanande projekt inom produktledning och marknadsföring för globala aktörer inom medicinteknikbranschen. I denna dynamiska roll får du möjlighet att tillämpa din expertis inom produktlivscykelhantering, marknadsstrategi och kommersialisering.
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och/eller försäljning inom medicinteknik, life science eller IVD med minst 5 års erfarenhet. Vidare söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext samt är van vid att hantera komplexa projekt.
För att trivas i rollen besitter du kompetens inom marknadsföring, inklusive insikt, strategi, varumärkesbyggande, kommunikation, kommersialisering samt affärs- och finansiell förståelse. Du besitter även starka ledarskapsförmågor och mjuka färdigheter som driv, organisering, stresstålighet, presentationsteknik, intressenthantering och förmåga att skapa goda relationer internt och externt med ett starkt kundfokus.
Ansvarsområden
- Produktlivscykelhantering: Ansvarar för strategisk planering och global support av definierade produkter.
- Marknadsstrategi och Implementering: Utvecklar och uppdaterar marknadsstrategier samt skapar kommunikationsplaner.
- Kommunikationsledning: Samordnar kommunikation och bidrar med marknadsföringsexpertis.
- Beslutsunderlag och Användarbehov: Förbereder underlag för strategiska beslut och definierar användarbehov.
- Evidensplanering: Leder utvecklingen av planer för att påvisa produkteffekter, inklusive kombinationsanvändning.
- KPI-analys och Åtgärdsplanering: Analyserar nyckeltal och föreslår åtgärder.
- Portföljhantering: Genomför sortimentsanalyser och bidrar till portföljbeslut.
- Budskapsutveckling: Utvecklar och underhåller kliniska och marknadsföringsbudskap.
Kvalifikationer
- Kandidatexamen inom marknadsföring, naturvetenskap, ekonomi eller motsvarande.
- Minst 5 års erfarenhet inom marknadsföring och/eller försäljning inom medicinteknik, life science eller IVD.
- Behärskar engelska flytande i tal och skrift.
- Erfarenhet av arbete i en internationell miljö.
- Relevant praktisk kunskap om produktutveckling, operativa och regulatoriska processer.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.