Falu kommun logotyp

Handläggare/administratör till Trafik och mark på Falu kommun

Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar med kommunens fysiska utveckling både i staden och ilandsbygdsdelarna av kommunen. Vårt uppdrag är att utveckla Falun till ett hållbart samhälle och tillgodose behovet av goda livsmiljöer. Vi har tillsammans en mycket bred kompetens och uppdragen gerspännande utmaningar som genomförs i samspel med våra beslutande politiker. Avdelningen Trafik och mark är en del av Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som bland annat arbetar med kommunens fysiska utformning. Avdelningen ansvarar för drift och underhåll av kommunens mark, i allt från skog till torg. Vi söker en skicklig, strukturerad och lösningsorienterad handläggare till avdelningen Trafik och mark. Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett gäng av ytterst kompetenta medarbetare. Du erbjuds storamöjligheter att påverka ditt arbete och få eget ansvar. Arbetsuppgifter Du som handläggare på avdelningen kommer att ha ansvar för att hantera och utveckla ärendeflödet ivåra verksamhetssystem. Trafik och mark har under de senaste åren börjat använda ett flertal digitalaverksamhetssystem där blir du en nyckelspelare. Du samordnar och handlägger inkomna ärenden medstöd av avdelningens medarbetare. Vissa uppdrag kommer du få hantera på egen hand från mottagning,analys och utredning till leverans exempelvis klottersaneringsärenden, skadeärenden av olika slag, handläggning av siktskymmande vegetation. Du kommer att biträda driftledningen med administrativt stöd i olika frågor, förbereda, protokollföra och diarieföring samt löpande kontrollera att leverantörsfakturor stämmer med utfört arbete i vårt GPS-baserade kvalitetsuppföljningssystem och kontera fakturor. Uppdraget innebär även att du kommer ha tät dialog med våra kommuninvånare i olika typer av ärenden. Allt för Falubornas bästa. Kvalifikationer För rollen krävs: - Examen från eftergymnasial utbildning som till exempel samhällsvetare, ekonomi/juridik, inom samhällsplanering, offentlig förvaltning eller annan utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.- Mycket god datorvana- Goda kunskaper i att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska- B-körkort- Erfarenhet av att arbeta med digitala ärendehanteringssystem Personliga egenskaper I rollen ser vi att du behöver vara självgående och strukturerad då du i stor utsträckning kommer kunnaforma din arbetsdag självständigt. Det är viktigt med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Som person och i ditt arbete arbetar du snabbt och effektivt utan att göra avkall på kvalitén i det du gör.Du är en lagspelare som gillar utmaningar och som trivs med att jobba i ett högt tempo. Du är prestigelös, proaktiv och strukturerad, med förmåga att prioritera och du gillar att ligga steget före. Du har en god digital kompetens och är van med att lära dig nya system samt bekväm i att hjälpa/instruera andra kolleger med frågor rörande system, lönefrågor mm. Meriterande kvalifikationer - Dokumenterad erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation- Dokumenterad erfarenhet av att hantera kundkontakter- Dokumenterad erfarenhet av att arbetat i en driftorganisation Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Om jobbet hos Falu kommun

Sista ansökningsdag
4 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej