Jobbusters AB logotyp

HR Business Partner

Din nya roll 

Detta är ett spännande uppdrag där du kommer att arbeta både strategiskt och operativt tillsammans med deras verksamheter i Figeholm och på deras Technology Center i Ludvika.

Som HR Business Partner hos vår kund blir du en trygg och affärsnära samarbetspartner till verksamheten. Du arbetar brett med HR-frågor, både strategiskt och operativt, och stödjer chefer i deras dagliga arbete samt driver långsiktiga HR-initiativ.

Rollen innebär resor till Figeholm cirka 3 dagar var 3–6 vecka.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Vara ett aktivt och professionellt stöd till verksamhetens chefer i HR-relaterade frågor.
  • Samverka med fabriksledningen för att utveckla och implementera HR-strategier och initiativ i linje med företagets mål.
  • Säkerställa att HR-processer fungerar väl lokalt i samarbete med centrala funktioner som Talent Acquisition, Talent Management och Employer Branding.
  • Coacha och stödja chefer i frågor som rör arbetsrätt, medarbetarrelationer och prestationshantering.
  • Genomföra regelbundna HR-revisioner för att säkerställa efterlevnad av lagar, avtal och interna riktlinjer.
  • Stötta i organisationsutveckling, förändringsarbete, talanghantering och succession planning.
  • Vara en aktiv del av deras globala HR-team och bidra till erfarenhetsutbyte och utveckling av våra gemensamma processer.

Tjänstens omfattning:

  • Augusti–november 2025: Heltid, 100% (ansvar för både Figeholm-fabriken och Technology Center i Ludvika)
  • December 2025–augusti 2026: Deltid, 50% (ansvar för Technology Center i Ludvika)
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
  • En akademisk examen inom HR, ekonomi eller motsvarande.
  • Erfarenhet av en bred HRBP-roll, gärna inom tillverknings- eller industrimiljö.
  • God kännedom om HR-principer, arbetsrätt och HR-processer.
  • Erfarenhet av rekrytering, performance management, ledarstöd och arbetsmiljöfrågor.
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Vem är du?

Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer. Du har ett analytiskt sinne och förmåga att dra insiktsfulla slutsatser utifrån HR-data.

Välkommen med din ansökan

Anställningens omfattning: Först 100% och sedan 50% från november 2025. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters.

Arbetsmodell: Initialt cirka 80% på plats i Ludvika, möjlighet till distansarbete vid behov efter introduktion. Start: 2025-07-28 Slut: Augusti 2026 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Godkänt drogtest innan uppdragstart. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

Bra att känna till!

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Företagspresentation

Vår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.

Om jobbet hos Jobbusters AB

Sista ansökningsdag
25 december
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej