Hr-generalist sökes!
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Med över 3500 medarbetare levererar vi varje dag löftet om "ett bättre liv" till våra kunder. Idag erbjuder vi personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering på den spanska solkusten.
Är du intresserad av att arbeta med engagerade kollegor och utmanande arbetsuppgifter i en bransch som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete? Då ska du söka dig till oss på Särnmark! Som HR-generalist arbetar du affärsmässigt och proaktivt i ditt dagliga arbete. Du arbetar i ett team tillsammans med tre andra kollegor som ansvarar för Särnmarks personal- och kvalitetsfrågor. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra kundansvariga, övriga stödfunktioner i verksamheten, arbetsgivarorganisationen och fackförbunden. Som HR-generalist hjälper du bland annat till med att rådge och besvara frågor inom det arbetsrättsliga området, hålla avslutssamtal med tjänstemän, behjälplig med framtagandet av olika rapporter, följa upp nyckeltal, behjälplig i rekryteringsprocessen och hålla föreläsningar/forum för kollegor. Du som söker ska helt enkelt vara bekväm med att arbeta brett med olika uppgifter inom HR-området.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen som personalvetare, alternativt motsvarande utbildning som vi anser är likvärdig och ett intresse för området LSS och personlig assistans. Vi vill att du har arbetat inom HR-området minst tre år. Har du erfarenhet av liknande arbete eller annan erfarenhet av social omsorg, personlig assistans eller personer med funktionsnedsättning är det meriterande.
Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper. Du får saker och ting genomförda utifrån satta tidsramar och har en stor förmåga att på ett pedagogiskt och professionellt sätt förmedla din kunskap. Det krävs ett starkt engagemang och där du trivs i en omväxlande roll där du både agerar konsultativt och självgående. Du är en driven person som har lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. Du är empatisk och har en förmåga att möta människor i utsatta situationer. Arbetet ställer höga krav på ansvarstagande och god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss behöver du även vara flexibel och öppen för förändringar och nya arbetssätt.
Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du utöver svenska även talar andra språk.
Vi erbjuder dig?
En utvecklande roll där du förväntas påverka Särnmarks arbete och utveckling och där du hela tiden kopplar HR-frågor till affären på ett naturligt sätt. Du kommer bli en del av ett trevligt och prestigelöst team på HR- och kvalitetsavdelningen. Du rapporterar till Särnmarks Kvalitets- och HR chef. Tjänsten är placerad på koncernens huvudkontor i Sundbyberg, men innebär även vissa resor till våra kontor runt om i landet. Möjlighet till att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan finns.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd har du möjlighet till flextid samt bidrag för friskvård. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.
Vill du veta mer? Tveka inte att skicka din ansökan med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor gällande rekryteringen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kvalitets -och HR chef Angelina Webber på 08-505 920 35.
Om jobbet hos Särnmark Assistans AB
Sista ansökningsdag
20 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej