Quest Consulting Sverige AB logotyp

IT-interimschef till vår kund i Sundbyberg

Uppdragsbeskrivning

I denna kontext söker vår kund fem seniora interimschefer som självständigt och med hög kvalité kan ansvara för och genomföra olika typer av verksamhets- och IT-relaterade uppdrag för att möta uppdraget, tillväxten samt utvecklingsresan framåt. Uppdragen kräver mycket god kunskap hur IT-verksamhet organiseras och bedrivs och dess koppling till verksamheten. Att vara interimschef innebär att man planerar, genomför, följer upp och rapporterar om ett verksamhetsområde. Du ska även initiera och genomföra förbättringar som ligger i linje med avdelningens och verkets strategiska planer.

Arbetsuppgifter

  • Ansvar för ett verksamhetsområde.
  • Personal- och budgetansvar.
  • Verksamhets- och personalutveckling.
  • Regelbundna möten och avstämningar med medarbetare.
  • Rekrytera/Avropa konsulter.
  • Medlem i ledningsgrupp.
  • Medlem i styrgrupper t.ex. såsom för projekt och/eller förvaltning.
  • Följa upp leveranser och samt arbete inom linje, projekt eller förvaltning med t.ex. projektledare, programledare, förvaltningsledare m.m. inom ditt ansvarsområde.

Obligatoriska krav

  • Högskole-/universitetsutbildning om 120p/180hp inom Elektroteknik, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Eller motsvarande liknande roller/erfarenhet under minst 10 år.
  • Minst 10 års arbetslivserfarenhet av chefsroller och ledarskap med personalansvar för minst 15 personer, samt med budgetansvar under de senaste 15 åren.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet i ledande roll som haft teknisk inriktning med fokus på IT-system/applikationer de senaste 10 åren.
  • Arbetslivserfarenhet av att praktiskt ha arbetat med förändringsledning i en medelstor eller stor organisation minst 3 år.
  • I ledande roll, vid minst 3 olika tillfällen/uppdrag, drivit och lett ett större förändringsarbete i form av organisatorisk, strukturell eller annan typ av förändring.
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.

Mervärdeskrav

  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som chef inom organisationer med höga tillgänglighetskrav och 24/7 verksamhet.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tillämpning av agila arbetssätt.
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av informations- och IT-säkerhetsarbete i komplexa miljöer.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Om jobbet hos Quest Consulting Sverige AB

Sista ansökningsdag
20 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej