Nexkey AB logotyp

IT-supporttekniker (second line)

Vi söker två IT-supporttekniker (Second Line) till Norrköping

Plats: Norrköping

Omfattning: Heltid, 100 % arbete på plats

Start: 15 september 2025

Uppdrag: 1 år med möjlighet till förlängning upp till 2 år

Om uppdraget

Vi söker två erfarna IT-supporttekniker (second line) för placering i Norrköping. Rollen innebär att ge kvalificerad IT-support, hantera ärenden via ärendehanteringssystem och bidra till en stabil och effektiv IT-miljö.

  • Ta emot, hantera och lösa IT-relaterade ärenden
  • Kommunicera med användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem
  • Installera hård- och mjukvara
  • Kravställa på dokumentation för att underlätta ärendehanteringen
  • Följa upp ärenden
  • Ha ett nära samarbete med övriga sektioner/enheter inom IT
  • Vid behov agera backup till first line
  • Felsöka och lösa problem
  • Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)

Kravprofil

  • Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
  • Minst 24 månaders dokumenterad erfarenhet som IT-supporttekniker
  • Minst 12 månaders erfarenhet av arbete inom myndighet de senaste 5 åren
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis EasitGO
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö och tycker om att ge god service.

Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!

hr@nexkey.se

www.nexkey.se

Om jobbet hos Nexkey AB

Sista ansökningsdag
30 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej