IT-supporttekniker (second line)
Vi söker två IT-supporttekniker (Second Line) till Norrköping
Plats: Norrköping
Omfattning: Heltid, 100 % arbete på plats
Start: 15 september 2025
Uppdrag: 1 år med möjlighet till förlängning upp till 2 år
Om uppdraget
Vi söker två erfarna IT-supporttekniker (second line) för placering i Norrköping. Rollen innebär att ge kvalificerad IT-support, hantera ärenden via ärendehanteringssystem och bidra till en stabil och effektiv IT-miljö.
- Ta emot, hantera och lösa IT-relaterade ärenden
- Kommunicera med användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem
- Installera hård- och mjukvara
- Kravställa på dokumentation för att underlätta ärendehanteringen
- Följa upp ärenden
- Ha ett nära samarbete med övriga sektioner/enheter inom IT
- Vid behov agera backup till first line
- Felsöka och lösa problem
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Kravprofil
- Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
- Minst 24 månaders dokumenterad erfarenhet som IT-supporttekniker
- Minst 12 månaders erfarenhet av arbete inom myndighet de senaste 5 åren
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis EasitGO
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö och tycker om att ge god service.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!
hr@nexkey.se
www.nexkey.se