Krokoms kommun logotyp

Kommunikatör med fokus på varumärket

– Ett jobb med plats för kreativitet Är du en kreativ allkonstnär som vill jobba med marknadsföring på alla möjliga och omöjliga sätt? Brinner du för varumärkesbyggande kommunikation som gör skillnad? Då är det här ett jobb för dig.   Välkommen till oss! Vår kollega Hanna har bestämt sig för att flytta hem till Örnsköldsvik. Därmed tappar vi en grym medarbetare på vår avdelning och två härliga medborgare i kommunen. Det måste vi råda bot på.   Krokoms kommun växer och vi vill växa ännu mer. Vårt mål är att bli minst 19 300 invånare till år 2040. Nu söker vi en kommunikatör som vill arbeta både strategiskt och operativt med målet att fler ska välja Krokom, som både medborgare och medarbetare.  Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden samt samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt. En dag som kommunikatör med fokus på varumärket I det här arbetet får du en nyckelroll med ansvar för att utveckla och förvalta kommunens varumärke. Vår nya varumärkesplattform ger oss spännande möjligheter att arbeta mer enhetligt, kreativt och effektfullt.  Du kommer också att ha ett särskilt ansvar för att utveckla vår närvaro i sociala medier. Vi vill synas i fler kanaler – och fortsätta att sticka ut på ett sätt som stärker vårt varumärke.  Du ingår i en centralt placerad kommunikationsavdelning som består av fem personer, varav en är operativ chef. Avdelningens uppdrag är att stötta kommunens förvaltningar i deras kommunikationsarbete, och att utveckla kommunens kommunikation och kanaler som helhet.  Som kommunikatör hos oss arbetar du med allt från planering och genomförande av kommunikationsinsatser till strategisk rådgivning och internutbildning. Du älskar utveckling och kommunikationsstrategier, men du trivs också med att kavla upp ärmarna och ta tag i det operativa vardagsarbetet. Vi söker med andra ord en strateg som gärna hugger i.  Din kompetens Vi söker dig som har en examen inom kommunikation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, både strategiskt och operativt. Du är en vass skribent som gärna jobbar med copy. Du är analytisk och vi ser gärna att du har erfarenhet av att använda undersökningar, data och målgruppsinsikter för att forma strategisk kommunikation.  Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar med dem på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad samt har ett konsultativt förhållningssätt. Vi ser att du som person är nyfiken, tar egna initiativ och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen.   Du är erfaren användare av annonseringsverktyg för sociala medier där du kan ringa in målgrupper och följa upp genomförda kampanjer. Du har stor erfarenhet av redaktörsarbete i ett modernt CMS, gärna Sitevision som är kommunens verktyg. Du är erfaren användare av Adobes programsvit som Photoshop, InDesign, Illustrator, Premiere Pro, Acrobat samt Officepaketet.  Övrig information Tillsvidareanställning på heltid. Sista ansökningsdag är den 21 september 2025.  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Kommunikationsavdelningen är en liten avdelning med en viktig plats i organisationen. Här får du arbeta med många olika typer av uppdrag, från snabba insatser till mer långsiktiga projekt. Vi värdesätter självständighet, initiativförmåga och nyfikenhet, och vi stöttar varandra i att hitta lösningar. Tempot kan vara högt, men vi har också nära till skratt och en arbetsmiljö som uppmuntrar kreativitet och samarbete. Varmt välkommen till oss, vi ser fram emot att få lära känna dig och att utveckla verksamheten tillsammans. /Åsa Sjödin, kommunikationschef Kontaktperson för tjänsten Åsa Sjödin  Kommunikationschef  0640 161 47  asa.sjodin@krokom.se   Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Om jobbet hos Krokoms kommun

Sista ansökningsdag
21 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Krokom
Att bo i Krokom kommun erbjuder en naturnära och avslappnad livsstil med goda möjligheter till friluftsliv. Kommunen har ett brett utbud av boendealternativ, från villor och radhus till lägenheter, och det finns även möjlighet att bygga sitt eget hus på lediga tomter. Boendemiljöerna varierar från centrala orter till lantliga områden nära sjöar och fjäll. Priserna på bostäder är överlag lägre än i storstadsregioner, vilket lockar både unga familjer och äldre som söker en lugnare tillvaro. Miljön i Krokom präglas av storslagen natur med skogar, sjöar och fjäll. Kommunen erbjuder fantastiska möjligheter [...]