Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Partille växer och är i ett spännande skede med flera stora utvecklingsprojekt på gång, allt från att skapa naturreservat till att utveckla natursköna Jonsereds herrgårdsområde, simhallskvarter, stadsgata och en rejäl omdaning av centrum. Kommunen bedriver en stabil politik som samarbetar över blockgränser och har Partilles bästa för ögonen och en ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbar kommun med en ekonomi i balans, gör det enklare att komma framåt i arbetet. Vi fokuserar på leverans.
ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till Partille kundcenter! Vi söker en ny medarbetare till vårt härliga team.
På Partille kundcenter arbetar du alltid med kunden i fokus. Du stöttar Partilles kommuninvånare, företagare och andra i deras kontakt med kommunen och efter uppstarten även de som söker Partillebo. Du kommer att arbeta tätt samman med andra i ett team för att leverera bästa möjliga service.
Du kommer att vara kommunens ansikte utåt och via möten, telefon och digitala kanaler svara på frågor och förmedla information rätt i kontakten med kommunen. Kundcenters uppdrag är att öka tillgängligheten till kommunen och att ta tillvara på de kunskaper som möten med invånarna ger.
KVALIFIKATIONER
Till rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning. Hos oss möter du många kunder dagligen, både genom besök men även digitalt. Därför läggs stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, främst på svenska men även engelska och gärna andra språk. Det är meriterande för tjänsten om du har kännedom om/erfarenhet av kommunens verksamheter sedan tidigare. Då kundcenter är delaktig i kommunens utveckling av E-tjänster är det även meriterande om du arbetat med Open ePlatform, eller annan e-tjänsteplattform.
För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är van att arbeta digitalt och i olika system, är strukturerad samt trivs i en miljö där det händer mycket och vill vara med och utvecklas. Du har social kompetens och har lätt för att bygga relationer. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.
Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om jobbet hos Partille kommun
Sista ansökningsdag
16 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej