Kravanalytiker till vår kund i Solna
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget som business architect är att samla in behov från verksamhetens olika delar kring felaktiga utbetalningar och analysera hur processen för ett ärendeflöde ska utvecklas tillsammans med utvecklare i teamet.
Som senior kravanalyst krävs stort ansvar för din prestation och leverans. Du kommer att ingå i ett agilt utvecklingsteam som ansvarar för hela processen från idé till utveckling och uppföljning av digitala lösningar. I rollen som kravanalytiker samlar du in, analyserar och dokumenterar verksamhetens behov och krav på vidareutveckling av produkten.
Du tar ansvar för behoven från idé till leverans och samarbetar med teammedlemmar och intressenter i verksamhet eller IT för att få en bra användarupplevelse. Du är en nyckelperson i det agila utvecklingsteamet och agerar som en kontaktpunkt mellan utvecklare och verksamhet för ett behovsområde och ser till att alla arbetar mot samma slutmål. Det är viktigt att du har koll på vad som är status och plan framåt och att du förmedlar denna information till berörda parter. Du driver frågor självständigt, är transparent och ser till att visualisera framdrift på ett enkelt och begripligt sätt. Du är villig att arbeta tvärfunktionellt och hjälpa kollegor i teamet vid behov exempelvis med test.
Obligatoriska krav
- Minst 6 års erfarenhet som kravanalytiker.
- Minst 4 års erfarenhet på en större organisation eller myndighet i Sverige.
- Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda workshops och hålla presentationer.
- Kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
Mervärdeskrav
- Pega Business architect certifiering.
- Arbetat i minst 1 projekt i Pega Constellation.
- Tagit Pega Infinity 23 badge.
- Minst 1 års arbete som Business architect inom Pega.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Om jobbet hos Quest Consulting Sverige AB
