AB Edsbyverken logotyp

Kvalitetskoordinator

Om företaget

Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en exportverksamhet till England och övriga Europa.

Om teamet

Som Kvalitetskoordinator hos oss är du en del i vårt HSQE team. HSQE teamet har det övergripande ansvaret för att säkerställa och driva utvecklingen av företagets hälso-, säkerhets, kvalitets- och miljöarbete i en produktionsnära miljö.

Ditt uppdrag

Kvalitetskoordinatorn ansvarar för att stödja organisationen i kvalitets- och miljöarbete samt i reklamations- och avvikelsehantering.

Reklamationer:

Ta emot reklamationer från företagskunder gällande skadade, felaktiga eller försenade kontorsmöbler (ex. skrivbord, stolar, förvaringslösningar. Utföra noggrann felsökning genom att samla in information såsom bilder, leveransunderlag, produktnummer och kundkommentarer. Bedöma ärendets giltighet i förhållande till garanti, leveransvillkor och avtalade specifikationer. Fatta beslut om åtgärder för godkänd reklamation. Samordna med logistik för retur, byte eller upphämtning av skadade produkter. Kommunicera beslut tydligt till kunden på ett professionellt och lösningsorienterat sätt. Upprätthålla rutiner och arbetssätt för avvikelserapportering samt avvikelsesystemet. I samråd med chefer och produktionsledare verka för att gällande kvalitetsrutiner följs.

Kvalitet:

Du verkar för ett proaktivt och systematiskt kvalitetsarbete i samråd med produktionsledning och produktutveckling. Registrering av avvikelser och reklamationer sker i affärssystem så att statistik och redovisning av kvalitetsläget regelbundet kan ske. Samarbeta med berörda avdelningar för att identifiera produktfel eller återkommande problem. Bidra till förbättringsarbete genom att analysera reklamationsstatistik, kvalitetsbrister och trender. I samråd med chefer och produktionsledare verka för att personalen följer gällande kvalitetsrutiner. Tillsammans med övriga avdelningar delta i förbättringsarbeten inom kvalitetsområdet.

Verksamhetssystemet:

Tillsammans med ansvariga chefer vara delaktig i att upprätthålla verksamheten kring företagets kvalitets- och miljöledningssystem. Du verkar för ett proaktivt och systematiskt kvalitetsarbete i samråd med produktionsledning och produktutveckling. Tillsammans med ansvariga chefer sätta upp tydliga processer och rapporteringsrutiner gällande avvikelser.

Din profil

För att trivas i rollen tror vi att du är serviceorienterad och ser värdet i att arbeta produktionsnära tillsammans med andra. Din förmåga att samarbeta och skapa goda relationer är viktig eftersom rollen innebär nära samarbete med både interna och externa parter. Du har tålamod och kan hantera utmanande situationer med professionalism. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och strävar efter att skapa mervärde i varje kontakt. Du är strukturerad, noggrann, analytisk och tar stort eget ansvar och ägarskap för processerna samt tar initiativ att driva dessa. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta tidsbestämda mål.

Utbildning och erfarenhet

För att lyckas i rollen hos oss har du:

  • Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom främst kundservice, reklamations- och/eller kvalitetsområdet.
  • Kunskap om, samt arbetat med kvalitetssystem, rotorsaksanalyser och metodik är meriterande.
  • Kunskap om, samt arbetat med de materialslag som är relevanta för möbeltillverkning såsom trä, metall, plast, textil och glas.
  • Förmåga att läsa/ tolka produktinformation och ritningar är meriterande.
  • Meriterande om du arbetat i Monitor.
  • Goda kunskaper i office-paketet, speciellt Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning som omfattar 100% där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort är Edsbyn. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag är den 28 september.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Produktionschef Conny Bolin via mejl conny.bolin@edsbyn.com eller vår HR-partner Thomas Simonsson via mejl thomas.simonsson@edsbyn.com

Om jobbet hos AB Edsbyverken

Sista ansökningsdag
28 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej