Mölndals kommun logotyp

Lärare i förskoleklass till Bosgårdsskolan

ARBETSUPPGIFTER Som lärare i förskoleklassen kommer du att genom lek och undervisning lära våra yngsta elever på att bli mer självständiga, skapa goda relationer och börja sin resa mot det livslånga lärandet. Vi söker dig som är utbildad grundlärare F-3 eller förskollärare. Vill du arbeta på en skola där barnets bästa står i fokus och där samverkan sker utifrån din kompetens och med hela dagen i beaktande? Då är du välkommen till oss på Bosgårdsskolan. Som lärare hos oss driver och utvecklar du den pedagogiska verksamheten i klassen. Tillsammans med dina kollegor skapar du en röd tråd genom hela elevens dag och utmanar för lärande. Vi ser positivt på att röra oss utanför skolan och vårt fantastiska läge med idrottsanläggningar i närområdet, skogen runt hörnet och staden på promenadavstånd, erbjuder stora möjligheter att använda närområdet i undervisningen. Tjänsten är ett vikariat för lärare som är föräldraledig. Du planerar och genomför undervisning i förskoleklass tillsammans med en kollega. Du blir en del av ett kompetent team där lärare i förskoleklass samarbetar med lärare i årskurs 1. I tjänsten ingår också att vara i fritidsverksamheten vissa dagar på morgonen och efter skoltid. Lärarteamet ges stora frihet till att påverka arbetet utifrån elevers behov och intresse. Du kommer också att samarbeta med vårdnadshavare för elevens bästa möjliga kunskapsutveckling och välmående. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är Leg förskollärare med behörighet i förskoleklass - Du har god kunskap i svenska i tal och skrift och i digitala verktyg inom skolans område. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkessammanhang. Du skapar goda relationer och bygger nätverk med personer som är viktiga för din yrkesroll (på olika nivåer/internt/externt). Genom att du trivs i mötet med andra har du förmåga att hitta möjligheter till relevanta samarbeten. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Om jobbet hos Mölndals kommun

2024-05-10T23:59:59