Håbo kommun logotyp

Lärare i spanska på Futurum årskurs 6-9

Om arbetsplatsen Futurum är Håbos största grundskola med 900 elever från förskoleklass till år 9. Skolan är uppdelad på två fristående skolenheter, Futurum F-6 och Futurum 7-9, med en ansvarig rektor per skolenhet. Skolan präglas av relationellt arbete och höga förväntningar på såväl elever som medarbetare. Hos oss står tillgängligt lärande i fokus. Tillgänglighet när det gäller den fysiska, sociala och pedagogiska miljön. Det innebär att alla elever ska ges tillgång till och möjlighet att ta del av lärande och gemenskap i hela lärmiljön. Personal på skolan omprövar och omsätter ständigt sin kompetens i relation till verksamhetens och elevernas förutsättningar och behov. Tillsammans med elev och vårdnadshavare arbetar vi för att skapa förutsättningar för ett tillgängligt lärande och en elevanpassad miljö. Futurum har undervisning i de moderna språken franska, tyska och spanska. I spanska ges undervisning i två paralleller med olika lärare. Du kommer att ha möjlighet till samplanering med ämneskollega i spanska. Dina arbetsuppgifter - Du ska undervisa i spanska i åk 6-9. Tjänsten är på deltid ca 50 %.  - Du ska arbeta utifrån ett inkluderande perspektiv med förståelse för vikten av att undervisa på olika sätt. - Du ska arbeta aktivt med en tillgänglig lärmiljö på alla plan. - Du skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du arbetar med kollegialt lärande och är förtrogen med aktuell forskning. - Delaktighet i mentorskap för en elevgrupp kan komma att bli aktuellt. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet för undervisning i spanska språket. Du har tidigare erfarenhet av undervisning på högstadiet. Du har ett starkt engagemang och är trygg i din yrkesroll. Du är en tydlig ledare i klassrummet, har förmågan att skapa ett varmt klassrumsklimat och kan entusiasmera eleverna i deras lärande. Du är genuint intresserad av att skapa, underhålla och vårda goda relationer med såväl kollegor som elever och vårdnadshavare. Det är en självklarhet för dig att alltid ha elevens bästa för ögonen. Du har god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga, goda IT-kunskaper och är väl förtrogen med pedagogisk dokumentation. Intervjuer pågår löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varm välkommen med din ansökan. Om Håbo kommun Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 23 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi är ca 1 700 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Om jobbet hos Håbo kommun

2024-05-15T23:59:59