Gottebiten Strömstad AB logotyp

Logistikchef till Gottebiten

Vill du ha en nyckelroll där man får kombinera logistik och varuförsörjning med personalansvar har vi rollen för dig.

Gottebiten startades 1997 av bröderna Orvelin och är en del av Orvelin Gruppen, vilket är en familjeägd koncern med bas i Strömstad som under åren byggt upp många framgångsrika verksamheter och samarbeten. Gottebiten präglas i alla delar av den genuina Orvelinandan - att allt är möjligt!

Gottebiten en gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-talbutiker i bland annat Nordby, Uddevalla, Charlottenberg, Långflon, Haparanda och Abisko. I bolaget ryms tre butikskoncept: Gottebiten, Godisfabriken och SBG. Vi är omkring 400 anställda och omsätter cirka 2 miljarder kronor.

Om rollen

Som logistikchef får du möjlighet att ansvara för företagets hela varuflöde, från leverantör, till kund genom ett operativt och strategiskt arbete. Rollen blir central i att säkerställa smidiga flöden och processer, samt i att aktivt utveckla samarbeten med interna team och externa leverantörer. Som en del av en entreprenörsdriven koncern är beslutsvägarna korta där man effektivt kan utveckla verksamheten för att nå satta mål.

Som logistikchef leder, motiverar och utvecklar man avdelningens team för att optimera logistikverksamheten och dess flöden, bemöta verksamhetens krav och skapa en arbetsplats där medarbetarna trivs och kan utvecklas. Centralt för rollen är avdelningens samverkan med verksamhetens övriga funktioner. Gruppen inom logistikavdelningen består av 10 medarbetare som är placerade på driftkontor Nordby och centrallagret i Strömstad.

Rollen är en heltidstjänst med placering på driftkontoret på Nordby i Strömstad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Övergripande ansvar för lager, logistik och varuförsörjning
  • Transport och distribution, internt som externt
  • Budget- och kostnadsansvar
  • Personalansvar och arbetsledning
  • Uppföljning och förbättringsarbete

Krav och kvalifikationer/Bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning mot logistik från YH/KY/Högskola/Universitet alternativt motsvarande kunskap genom erfarenhet från liknande uppdrag. Vi ser gärna att du har arbetsledande erfarenheter inom området för logistik med tillhörande personal-, budget- och resultatansvar. Mycket meriterande är även logistiska erfarenheter och kunskaper från detaljhandelsbranschen.

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och effektiv med en hög samarbetsförmåga. Vi värdesätter ett coachande ledarskap som stärker teamets självständighet och initiativförmåga. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Som en del av rekryteringsprocessen för denna tjänst kommer det att ingå ett alkohol- och drogtest samt en begäran om utdrag ur belastningsregistret. Detta görs för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö, i linje med våra interna rutiner.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Hos oss får du

En arbetsplats som präglas av engagemang och gemenskap och möjligheten att vara en del av en framgångsrik och växande koncern. Vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb som innefattar stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling och där förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och tjänstepension ingår.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Mats Idbratt via mail på mats.idbratt@gottebiten.se

Om jobbet hos Gottebiten Strömstad AB

Sista ansökningsdag
10 augusti
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej