Meeting & Event Manager
Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster.
Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa.
Vill du vara med och skapa möten och event i världsklass, där minnesvärda upplevelser och nöjda gäster står i fokus? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Meeting & Event Manager. Här möts passion, professionalism och personlig service – och du blir en viktig del i att göra oss till förstahandsvalet för både små och stora arrangemang!
Om rollen – Möten och event som skapar stamgästerI rollen som Meeting & Event Manager ansvarar du för hela processen kring konferenser, möten och event – från förfrågan till genomförande och uppföljning. Tillsammans med kollegor på hotellet och inom gruppen säkerställer du att varje arrangemang håller högsta möjliga kvalitet och att värdskapet alltid är i världsklass. Rollen är omväxlande och innebär nära samverkan såväl internt som externt med gäster och leverantörer.
Arbetsuppgifter – Koordinera, utveckla och leverera mötesupplevelser- Planera, koordinera och följa upp konferenser, möten och event med fokus på kundupplevelse
- Bistå med offert, bokning och avtal samt säkra att all administration och kommunikation är tydlig och professionell
- Samarbeta med kök, restaurang, tekniker och övriga avdelningar för att skapa smidiga processer och oförglömliga upplevelser
- Agera problemlösare och se till att detaljerna sitter, även vid snabba ändringar och högt tempo
- Driva utvecklingsarbete inom mötes- och eventverksamheten tillsammans med teamet
- Ständigt identifiera möjligheter att förbättra våra erbjudanden och processer för både gäster och kollegor
- Minst 2 års erfarenhet av liknande roll inom hotell, konferens eller event
- God organisatorisk och kommunikativ förmåga, på svenska och engelska i både tal och skrift
- Trygg med systemstöd och vana vid administrativa processer (Officepaketet, bokningssystem etc.)
- Erfarenhet av kundrelationer samt meriterande om du har arbetat med försäljning och uppföljning
- En positiv problemlösare som gillar att samarbeta över avdelningsgränser och tar eget ansvar
- Du är passionerad, lekfull, personlig och professionell i ditt arbetssätt
Vi söker dig som har en genuin känsla för värdskap, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta lösningsorienterat. Att balansera flera projekt samtidigt och ändå leverera högsta service är en självklarhet för dig. Du lockas av att jobba i ett engagerat team där vi hjälper varandra att utvecklas, ha roligt och överträffa gästernas förväntningar – varje dag!
Anställningsvillkor och förmåner- Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse, tjänstgöringsgrad 100%
- Tillträde: Enligt överenskommelse
- Lön: Enligt avtal
- Utvecklingsmöjligheter, internutbildningar och förmånliga rabatter på koncernens anläggningar
Vi håller intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag är 22 juni. Om du inte uppfyller alla krav men har rätt engagemang och erfarenhet från liknande roller, ser vi gärna att du söker ändå. Vi strävar efter mångfald och ser fram emot din ansökan!
Bli en del av ESS Group och varje dag skapa oförglömliga möten, event och relationer – för både våra gäster och kollegor!