Hudiksvalls kommun logotyp

Myndighetskontoret söker socialsekreterare

Myndighetskontoret bestĂ„r av myndighetsutövning gĂ€llande barn och unga, Ă€ldre, vuxenenhet, LSS och myndighetsservice. PĂ„ myndighetsservice arbetar handlĂ€ggare och administratörer. Vuxenenhet och LSS Ă€r en arbetsgrupp som Ă€r uppdelade i tvĂ„ team. Tio medarbetare pĂ„ vuxenenheten och nio medarbetare pĂ„ LSS. Varje team har en teamledare. Arbetsplatsen ligger i centrala Hudiksvall nĂ€ra till affĂ€rer, restauranger och kollektivtrafik. Med anledning av införandet av en ny socialtjĂ€nstlag arbetar Social och omsorgsförvaltningen just nu men en organisationsförĂ€ndring. Syftet med förĂ€ndringen Ă€r att vi ser vinster med att organisera oss mer mĂ„lgruppsorienterat. Beslut om ny organisation kommer att fattas i juni 2025 och 1 januari 2026 ska ny organisation vara pĂ„ plats. För vuxenenheten och LSS kommer det inte att bli nĂ„gra större förĂ€ndringar.  Arbetsuppgifter Nu vi söker socialsekreterare till vĂ„rt team som arbetar med vuxna som har en beroendeproblematik samt personer som Ă€r vĂ„ldsutsatta. Som socialsekreterare har du ett myndighetsansvar som innebĂ€r att du utreder, fattar beslut och följer upp insatser. Du arbetar utifrĂ„n gĂ€llande lagstiftning SoL, LVM och LVU. Arbetsuppgifterna Ă€r varierande dĂ€r du Ă€ven arbetar motiverande och uppsökande. Praktiska arbetsuppgifter förekommer. Arbetet förutsĂ€tter ett gott samarbete med andra enheter inom förvaltningen och med externa aktörer. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur dĂ€r vi hjĂ€lps Ă„t och tar tillvara pĂ„ varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet Ă€r ofta omvĂ€xlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Enhetens medarbetare Ă€r engagerade personer som drivs av att göra skillnad med sitt arbete. Hos oss har du ett nĂ€ra stöd frĂ„n teamledare i det dagliga arbetet och kollegor som alltid stöttar varandra och arbetar tillsammans för att förbĂ€ttra vĂ„r verksamhet. Du har Ă€ven nĂ€rhet till chefer och administratörer. Introduktionen anpassas till dina behov och kommer ge dig alla de verktyg som du behöver i arbetet. Vi arbetar med löpande Ă€rendehandledning. Vi har ett avtal gĂ€llande Ă„rsarbetstid som innebĂ€r att du till viss del kan pĂ„verka delar av din arbetstid. Kom och jobba hos oss! VĂ€nta inte med din ansökan rekrytering kommer att ske fortlöpande under annonseringstiden. Din profil Socionomexamen eller likvĂ€rdig utbildning. Du har god förmĂ„ga att uttrycka dig i tal och skrift. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, planerar, strukturerar och driver dina Ă€renden framĂ„t. Du arbetar mot mĂ„l och fokuserar pĂ„ resultat. Vidare bidrar du till utveckling av arbetet och har ett helhetsperspektiv. Du arbetar bra med andra mĂ€nniskor och kommunicerar pĂ„ ett tydligt sĂ€tt. Du har en god samarbetsförmĂ„ga och trivs med att samverka med andra professioner, stĂ€ndigt med individen i fokus. Vi arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och kĂ€nna engagemang i förĂ€ndringsarbetet. Stor vikt kommer att lĂ€ggas vid personlig lĂ€mplighet. Körkort med körvana krĂ€vs Om förvaltningen Vi finns hĂ€r för mĂ€nniskor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som pĂ„ nĂ„got sĂ€tt har behov av vĂ„ra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller pĂ„ annat sĂ€tt fĂ„ hjĂ€lp för att utvecklas. Vi tar hand om vĂ„ra gamla nĂ€r de behöver stöd i sin vardag. Vi Ă€r en av fĂ„ kommuner i Sverige som har en samlad socialtjĂ€nst. Det innebĂ€r att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar vĂ€rde för vĂ„ra kommuninvĂ„nare och bidrar till ett gott och vĂ€rdigt liv – för alla, oavsett förutsĂ€ttningar. Vi lĂ€gger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi Ă€r en lĂ€rande arbetsplats - Vi gör varandra bĂ€ttre genom vĂ„rt kvalitetsarbete med fokus pĂ„ dem vi Ă€r till för. Vi Ă€r social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hĂ€lsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer kĂ€nt som Glada Hudik. HĂ€r lever 37 600 glada hudikbor, och mer Ă€n hĂ€lften av oss bor pĂ„ landsbygden.  I Hudiksvalls kommun Ă€r avstĂ„nden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du fĂ„r tid över till det som Ă€r viktigt i livet. HĂ€r finns nĂ€rhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett nĂ€ringsliv med stor handlingskraft - mĂ„nga vĂ€rldsledande företag har sitt sĂ€te i vĂ„r kommun. Hudiksvalls kommun Ă€r den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans Ă€r vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa vĂ€rde för dem vi Ă€r till för – vĂ„ra kommuninvĂ„nare. Det Ă€r ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jĂ€mlikhet. PĂ„ sĂ„ sĂ€tt hjĂ€lps vi Ă„t att bygga ett samhĂ€lle dĂ€r alla mĂ€nniskor Ă€r lika mycket vĂ€rda. TĂ€nk pĂ„ att inte skriva kĂ€nsliga personuppgifter eller vĂ€rderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som stĂ„r i annonsen. Din ansökan blir en allmĂ€n handling enligt offentlighetsprincipen. LĂ€s mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs 

Om jobbet hos Hudiksvalls kommun

Sista ansökningsdag
12 juni
AnstÀllningsform:
Vanlig anstÀllning
Löneform:
Fast mÄnads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
KrÀver körkort:
Ja