Myndighetskontoret söker socialsekreterare
Myndighetskontoret bestÄr av myndighetsutövning gÀllande barn och unga, Àldre, vuxenenhet, LSS och myndighetsservice.
PĂ„ myndighetsservice arbetar handlĂ€ggare och administratörer. Vuxenenhet och LSS Ă€r en arbetsgrupp som Ă€r uppdelade i tvĂ„ team. Tio medarbetare pĂ„ vuxenenheten och nio medarbetare pĂ„ LSS. Varje team har en teamledare. Arbetsplatsen ligger i centrala Hudiksvall nĂ€ra till affĂ€rer, restauranger och kollektivtrafik. Med anledning av införandet av en ny socialtjĂ€nstlag arbetar Social och omsorgsförvaltningen just nu men en organisationsförĂ€ndring. Syftet med förĂ€ndringen Ă€r att vi ser vinster med att organisera oss mer mĂ„lgruppsorienterat. Beslut om ny organisation kommer att fattas i juni 2025 och 1 januari 2026 ska ny organisation vara pĂ„ plats. För vuxenenheten och LSS kommer det inte att bli nĂ„gra större förĂ€ndringar.Â
Arbetsuppgifter
Nu vi söker socialsekreterare till vÄrt team som arbetar med vuxna som har en beroendeproblematik samt personer som Àr vÄldsutsatta. Som socialsekreterare har du ett myndighetsansvar som innebÀr att du utreder, fattar beslut och följer upp insatser. Du arbetar utifrÄn gÀllande lagstiftning SoL, LVM och LVU. Arbetsuppgifterna Àr varierande dÀr du Àven arbetar motiverande och uppsökande. Praktiska arbetsuppgifter förekommer. Arbetet förutsÀtter ett gott samarbete med andra enheter inom förvaltningen och med externa aktörer.
Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur dÀr vi hjÀlps Ät och tar tillvara pÄ varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet Àr ofta omvÀxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt.
Enhetens medarbetare Àr engagerade personer som drivs av att göra skillnad med sitt arbete. Hos oss har du ett nÀra stöd frÄn teamledare i det dagliga arbetet och kollegor som alltid stöttar varandra och arbetar tillsammans för att förbÀttra vÄr verksamhet. Du har Àven nÀrhet till chefer och administratörer. Introduktionen anpassas till dina behov och kommer ge dig alla de verktyg som du behöver i arbetet. Vi arbetar med löpande Àrendehandledning.
Vi har ett avtal gÀllande Ärsarbetstid som innebÀr att du till viss del kan pÄverka delar av din arbetstid.
Kom och jobba hos oss!
VÀnta inte med din ansökan rekrytering kommer att ske fortlöpande under annonseringstiden.
Din profil
Socionomexamen eller likvÀrdig utbildning. Du har god förmÄga att uttrycka dig i tal och skrift. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, planerar, strukturerar och driver dina Àrenden framÄt. Du arbetar mot mÄl och fokuserar pÄ resultat. Vidare bidrar du till utveckling av arbetet och har ett helhetsperspektiv. Du arbetar bra med andra mÀnniskor och kommunicerar pÄ ett tydligt sÀtt. Du har en god samarbetsförmÄga och trivs med att samverka med andra professioner, stÀndigt med individen i fokus. Vi arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och kÀnna engagemang i förÀndringsarbetet. Stor vikt kommer att lÀggas vid personlig lÀmplighet. Körkort med körvana krÀvs
Om förvaltningen
Vi finns hĂ€r för mĂ€nniskor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som pĂ„ nĂ„got sĂ€tt har behov av vĂ„ra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller pĂ„ annat sĂ€tt fĂ„ hjĂ€lp för att utvecklas. Vi tar hand om vĂ„ra gamla nĂ€r de behöver stöd i sin vardag. Vi Ă€r en av fĂ„ kommuner i Sverige som har en samlad socialtjĂ€nst. Det innebĂ€r att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar vĂ€rde för vĂ„ra kommuninvĂ„nare och bidrar till ett gott och vĂ€rdigt liv â för alla, oavsett förutsĂ€ttningar. Vi lĂ€gger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi Ă€r en lĂ€rande arbetsplats - Vi gör varandra bĂ€ttre genom vĂ„rt kvalitetsarbete med fokus pĂ„ dem vi Ă€r till för. Vi Ă€r social- och omsorgsförvaltningen â en del av Hudiksvalls kommun.
Om Hudiksvalls kommun
Mitt i Sverige, vid den vackra hĂ€lsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer kĂ€nt som Glada Hudik. HĂ€r lever 37 600 glada hudikbor, och mer Ă€n hĂ€lften av oss bor pĂ„ landsbygden.Â
I Hudiksvalls kommun Àr avstÄnden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du fÄr tid över till det som Àr viktigt i livet. HÀr finns nÀrhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett nÀringsliv med stor handlingskraft - mÄnga vÀrldsledande företag har sitt sÀte i vÄr kommun.
Hudiksvalls kommun Ă€r den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans Ă€r vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa vĂ€rde för dem vi Ă€r till för â vĂ„ra kommuninvĂ„nare. Det Ă€r ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jĂ€mlikhet. PĂ„ sĂ„ sĂ€tt hjĂ€lps vi Ă„t att bygga ett samhĂ€lle dĂ€r alla mĂ€nniskor Ă€r lika mycket vĂ€rda.
TÀnk pÄ att inte skriva kÀnsliga personuppgifter eller vÀrderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som stÄr i annonsen.
Din ansökan blir en allmÀn handling enligt offentlighetsprincipen.
LĂ€s mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahosossÂ
Om jobbet hos Hudiksvalls kommun
Sista ansökningsdag
12 juni
AnstÀllningsform:
Vanlig anstÀllning
Löneform:
Fast mÄnads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
KrÀver körkort:
Ja