Nämndsekreterare till Kävlinge kommun
Om tjänsten
Vi söker nu en nämndsekreterare till ett omväxlande arbete för omsorgsnämnden.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga nämndsekreterare och kommunsekreterare.
Som nämndsekreterare är du huvudansvarig för all nämndadministration och ärendehanteringen för omsorgsnämnden samt tre råd LSS-samverkan, pensionärsrådet och funktionsrättrådet.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär beredning, praktisk planering, utskick av digital kallelse och protokollföring. Nämnden och funktionsrättsrådet sammanträder kvällstid. Du ansvarar även för vissa andra sammanträden och bistår sektorchef i olika frågor. Arbetet förutsätter således en god kontakt med både förtroendevalda, handläggare och chefer.
Du ansvarar för diarieföring, bevakning av överklagade ärenden och övrig samordning av verksamheten. I det dagliga arbetet ingår även att lämna ut handlingar och göra sekretess-prövning. I din roll är du arkivsamordnare för nämnden.
I tjänsten ingår också andra arbetsuppgifter, främst är det ett administrativt stöd och utvecklingsarbete på avdelningen. Det ingår i rollen att nämndsekreterarna täcker upp för varandras nämnder vid semester eller frånvaro.
Är du den vi söker?
Som nämndsekreterare ansvarar du för att den politiska handläggningsprocessen är effektiv och kvalitetssäker. Arbetet innebär att du måste vara en flexibel men också noggrann organisatör med god systemvana.
Arbetet förutsätter att du har ett ansvarstagande och strukturerat arbetssätt, är noggrann och trivs med att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Då vi arbetar i team är det avgörande att du har lätt för att samarbeta, ta initiativ och föreslå förbättringar.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person är du serviceinriktad med ett gott omdöme och ett positivt förhållnings-sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom offentlig förvaltning eller statsvetenskap, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, har kunskap om kommunal- och förvaltningsrätt samt är van vid att formulera formella skrivelser.
- Har du erfarenhet som nämndsekreterare och god digital är det en fördel.
Om anställningen
Tjänsten är tills vidare med start 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Vi kommer att arbeta med ett löpande urval så vänta inte med att ansöka.
Intervjuer planeras hållas v 26-27.
Administrativa avdelningen består av 13 medarbetare. Avdelningens övergripande uppdrag är att vara en stödfunktion för kommunens politiska organisation och ledning. Avdelningen ansvarar även för säkerhetsfrågor, informationssäkerhet, GDPR och juridisk rådgivning samt arkiv. I vår arbetsgrupp vill vi att alla bidrar till ett gott arbetsklimat och vi hjälper varandra när det behövs.
Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Om jobbet hos Kävlinge kommun
Sista ansökningsdag
15 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej