Nu söker vi en affärsdriven Manager Indirect Purchasing
Vill du vara med och leda utvecklingen för indirekt inköp på ett expansivt företag som är på en ostoppbar resa? Har du erfarenhet av att optimera inköpsprocesser och driva affärsmässiga beslut? Då kan rollen som Manager Indirect Purchasing vara din nästa utmaning!
Eftersom rollen är nyinrättad kommer du ha en stor möjlighet att kunna påverka, bygga och driva utvecklingen på avdelningen samt dess strategier. Du leder operativt ett engagerat team bestående av Product Manager och Purchasing Administrators och ansvarar för att säkerställa kostnadsbesparingar. Samtidigt arbetar ni för hållbara inköp genom att förhandla avtal, analysera leverantörsmarknaden och implementera effektiva processer. I rollen ingår också att säkerställa efterlevnad av inköpspolicyer och riktlinjer inom organisationen.
Vad finns i ditt CV?
Du har en relevant akademisk examen eller flera års erfarenhet av strategisk inköpsarbete, gärna från en större organisation. Du är en skicklig förhandlare med god kunskap av att bygga och vårda leverantörsrelationer, samtidigt som du har en gedigen erfarenhet av upphandlingar. Du har tidigare jobbat med ledarskap och team, där du både coachar och skapar struktur för att nå gemensamma mål.
Vem är du?
Du drivs av förhandling och affärsvärde, och du trivs i en roll där du får vara med och forma inköpsstrategier som skapar verklig påverkan. Att identifiera kostnadsbesparingar och driva förbättringar är inte bara något du ser potential i – det är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du värdesätter nära samarbete med kollegor och interna intressenter för att på djupet förstå verksamhetens behov och tillsammans skapa effektiva inköpsstrategier. Samtidigt håller du dig ständigt uppdaterad om marknadstrender och nyheter inom inköp och leverantörsmarknaden, vilket bidrar till att organisationen alltid har ett försprång i utvecklingen. Din kommunikationsförmåga är väl utvecklad, och du är van att samarbeta med flera olika intressenter. Du analyserar leverantörer med nyfikenhet och affärsmässighet för att identifiera de bästa lösningarna för verksamheten. Du är trygg i ditt ledarskap, van att fatta beslut och motiveras av att leda och se andra växa. Dessutom behärskar du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Vad erbjuder vi?
Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi tillsammans utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser för hur långt du kan komma hos oss!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning och placering på vårt huvudkontor i Skara, med möjlighet att jobba på annan ort. Företaget har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdag är 2025-08-10.
Låter detta som en spännande utmaning och nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan!
Frågor?
Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Nichlas Liljegren, Purchasing Manager, på Nichlas.Liljegren@jula.se