Operativ inköpare till Siemens Energy
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Operativ inköpare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Operativ Inköpare blir du en nyckelperson i vår serviceorganisation med ansvar för att säkra materialtillgång i rätt tid, till rätt kostnad och med rätt kvalitet. Du arbetar tätt tillsammans med både interna kollegor och vår globala leverantörsbas och hanterar såväl dagliga operativa frågor som långsiktiga förbättringsinitiativ. Du kommer bland annat att:
- Ansvara för ett eget köpområde med fokus på Supply Chain-effektivitet
- Utföra operativt inköpsarbete: hantera anmodor, RFQ:er, orderläggning och leverantörsuppföljning
- Förhandla priser och leveransvillkor
- Arbeta proaktivt med leverantörsutveckling och följa upp leverantörers prestation
- Bidra till ökad automatisering och förbättrade processer inom inköp
Din profil Vi söker dig som trivs i en miljö där det händer mycket – där strukturerad hantering av dagliga arbetsuppgifter kombineras med ett analytiskt öga för förbättringar. Du är noggrann, drivande och lösningsorienterad och uppskattar både samarbete och självständigt ansvar. Med ett professionellt förhållningssätt och stark kommunikationsförmåga bidrar du till att stärka vår leveranskedja och kundnöjdhet. Skallkrav:
- Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande
- Erfarenhet av operativt och/eller taktiskt inköpsarbete
- God analytisk förmåga och systemvana
- Förmåga att arbeta strukturerat med många parallella uppgifter
- Goda kunskaper i engelska och Microsoft Office
Meriterande:
- Erfarenhet av SAP
- Tidigare arbete i multinationell organisation eller större inköpsfunktion
- Kännedom om komplexa materialstrukturer och globala leverantörsmarknader
Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!
Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Alexandra Linderalexandra.linder@unikresurs.se070 727 49 79
Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Om jobbet hos Unik Resurs i Sverige AB
Sista ansökningsdag
18 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej