Operativ Teamledare för IT-supportavdelningen (Servicedesk manager)
Som teamledare på IT-supportavdelningen ansvarar du för alla IT-tekniker på supportavdelningen.
Den här rollen är idealisk för dig som vill kombinera operativt arbete med att förbättra och utveckla processer.
Som teamledare kommer du att ha en operativ roll där ungefär 70 % av din tid kommer att ägnas åt att hantera ärenden och fungera som tekniskt stöd för teamet.
Resterande tid kommer att användas för att planera, prioritera och stödja teamet i deras dagliga arbete, samt att utveckla och följa upp KPI:er för att förbättra och effektivisera supportfunktionen.
Med hjälp av olika verktyg övervakas driftförhållanden och vi förväntas agera proaktivt i första hand samt reaktivt när det är påkallat. Avdelningen administrerar system, både internt och externt.
Du vägleder medarbetarna på avdelningen, ansvarar för den dagliga driften och säkerställer att vi upprätthåller en hög kvalitet – både på kort och lång sikt.
Du ansvarar för att Technix servicedesk håller en hög kvalité gentemot kunderna och att vi håller oss inom de uppsatta målen.
Du rapporterar och hanterar avvikelser, incidenter och förbättringsförslag för att hela tiden förbättra verksamheten.
Du bör vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera med människor på ett lättillgängligt och tillmötesgående sätt på både svenska och engelska.
Du är vetgirig och skaffar dig kunskap om hur du ska lösa utmaningar. I rollen ingår även att genomgå utbildningar och certifieringar.
Du medverkar i onboardingen av kunder som ska ha en tjänsteleverans från avdelningen och samverkar med andra kollegor i den löpande kundleveransen.
Du kommer att ansvara för dokumentation och att processer samt rutiner är uppdaterade samt skapa nya processer och rutiner tillsammans med CTO.
Du rapporterar direkt till CTO.
Vi söker dig som
- Har flerårig erfarenhet av att ha arbetat inom 1st och 2nd-line på en servicedesk med IT-support (meriterande hos en extern servicedesk, men inget krav)
- Har kunskap inom Microsoft (Active Directory, Entra ID, Microsoft 365, Intune)
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Har kunskap inom ITIL
- Talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
- Är duktig på att dokumentera och utveckla arbetssätt
- Kan delegera och leda i grupp
Vi erbjuder
- Nyckelroll på avdelningen
- Kollektivavtal
- Vårdförsäkring
- Friskvårdsbidrag
- Bra lönevillkor
- Bonus
Om Technix IT AB
Technix IT AB är ett framåtlutat IT-bolag som erbjuder produkter, mjukvara, IT-support, drift och IT-som-tjänstlösningar till privata och offentliga verksamheter.
Vi har bland de högsta partnerstatusarna i branschen bland de större tillverkare.
Våra konsulter och tekniker är specialiserade inom bl.a Microsoft.
Vi har egna IT-konsulter, IT-tekniker, AV-tekniker, Frontendutvecklare, Fullstackutvecklare.
Våra kunder finns primärt i hela Sverige, men vi levererar även support, drift och produkter till flertalet Nordiska och globala kunder.
Bolaget har sitt säte i Nacka i Stockholm, men finns även i Solna och Göteborg.
Bolaget omsatte ca 109 mkr 2024 och har 25 medarbetare och blev utnämnda till "Årets Nackaföretag 2024"
Övrigt
Placering: Stockholm
Omfattning: 100%