Sven Jinert AB logotyp

Orderansvarig

Jinert AB är ett privatägt familjeföretag som erbjuder helhetslösningar inom lyft, specialtransporter och tunggodshantering. Idag är vi över 450 anställda från Ystad i söder till Kiruna i norr med huvudkontor i Hässleholm, där allting en gång startade.

Är du den som alltid har läget under kontroll, älskar när det händer saker och vet hur man får både folk, flöden och förtroende att röra sig i rätt riktning?

Vi söker nu en orderansvarig med koppling till transport - en helt ny tjänst hos oss som är viktig för vår fortsatta tillväxtresa. Det är en operativ, strategisk och administrativ roll där du kommer att hantera inkommande förfrågningar och specialbeställningar, följa upp information, planera resurser samt säkerställa att arbetsflödet är smidigt, effektivt och digitalt spårbart.

Du kommer att fungera som en viktig länk mellan kund, medarbetare, planering och utförande – med särskilt fokus på struktur, systemhantering och ledarskap.

Arbetsuppgifter:

· Offert- och kalkylarbete för specialtransporter och tunga projekt

· Registrering och uppdatering av ordrar i affärssystem

· Säkerställa att all orderinformation är korrekt, tydlig och komplett

· Löpande uppföljning av orderstatus och kommunikation med berörda parter

· Dokumentation och arbete i digitala system

· Nära samarbete med transportledning, projektledning, arbetsberedning och ekonomi

· Leda och utveckla både personal och interna arbetsflöden

Vi söker dig som:

· Har mycket god datorvana och trivs med digitala arbetssätt

· Har erfarenhet av ledarskap och är van att ta ansvar

· Kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift

· Är strukturerad, självgående, noggrann och van vid att driva saker framåt

· Har en god känsla för helheten men också öga för detaljer


För att söka tjänsten kräver vi att du har en mycket god datorvana, trivs med digitala arbetssätt och har ledarerfarenhet. Det branschtypiska för specialtransporter, trafik, tunga lyft och projekt är meriterande men inte krav (det kan vi implementera). Utöver de digitala förmågorna i kombination med ledarerfarenhet är kalkyl, offertskrivning, resursplanering meriterande.

Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett väletablerat och växande privat företag. Korta beslutsvägar, engagerade kollegor, stort eget ansvar och en tjänst med stor utvecklingspotential.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Hässleholm, måndag – fredag kl. 06:30-15:30.

Passar du in på beskrivningen och är intresserad av en ny utmaning? Vi ser verkligen fram emot just din ansökan.

Ansökningar tas endast emot via mejl och vi undanbeder oss vänligen men bestämt all kontakt med säljare och rekryteringsföretag.


Om jobbet hos Sven Jinert AB

Sista ansökningsdag
31 juli
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja