A-Assistans Leimir AB logotyp

Personlig assistent till kvinna i Hassela

Jag är en kvinna i 60-årsåldern som är bosatt centralt i Hassela. Jag söker nu en assistent som kan tjänstgöra hos mig dagtid några dagar per vecka under sommaren.

Arbetstiderna är förlagda mellan 9.00 - 14.00 på vardagar och 9.00 - 12.00 på helger.

Mina funktionsnedsättningar är orsakade av en förvärvad hjärnskada, vilket innebär att jag har svårigheter att kommunicera med tal och är rullstolsburen.

Jag behöver hjälp med inköp, matlagning, av - och påklädning och städning, ibland också med min hygien. Jag bor i ett eget hus med en liten trädgård som kräver sin skötsel. Jag har en egen bil vilken du emellanåt kommer att få hjälpa mig att framföra.

Ditt jobb är ett serviceyrke där dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande. Du behöver ha ansvarskänsla, inlevelse- och initiativförmåga och ha respekt för den personliga integriteten när det gäller både mig och mina anhöriga. Du ska vara lyhörd och flexibel, och gärna ha ett mått av humor. Du bör ha tålamod med vår kommunikation eftersom min förmåga till att kommunicera med tal är nedsatt.

Du är inte allergisk mot pälsdjur eller känslig för tobaksrök eftersom jag är rökare och har katt.

Om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande, dock inget krav. Det viktigaste för mig är att du ser det som meningsfullt att förgylla min tillvaro och att vi fungerar bra ihop.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar.

Sök jobbet:

Du söker jobbet enkelt genom att skapa dig ett konto via länken nedan. När kontot/profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Med fördel kan du även ladda upp ditt CV och personliga brev i din profil.

Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!

Om A-Assistans:

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Göteborg, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, fika på arbetet och andra förmåner.

Om jobbet hos A-Assistans Leimir AB

Sista ansökningsdag
2024-05-09T23:59:59
Anställningsform:
Sommarjobb / feriejobb
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Deltid