Privatrådgivare
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder.
Ditt nästa äventyr kan börja, hos oss.
Om tjänsten
I rollen som privatrådgivare kommer du att jobba med att utveckla och fördjupa både befintliga och nya kundrelationer. Du kommer att arbeta med bankens samtliga kunder som du utvecklar genom hög kontaktfrekvens med aktiva affärsförslag i syfte att skapa volymtillväxt, lönsamhet och kundnöjdhet. Du identifierar kundbehov avseende krediter, placeringar, betalningar, försäkringar och genomför anpassade affärslösningar. Du hjälper, guidar och inspirerar dina kunder i alla våra kanaler och möter kunden personligen på kontoret, via telefon och/eller digitalt.
Om dig
Du är driven och ambitiös och gillar nya utmaningar, du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du har goda ekonomiska kunskaper, gärna akademisk examen eller liknande som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har tidigare jobbat med rådgivning inom bank och har en SwedSec-licens för rådgivare och bolån. Det är meriterade om du har IDD licens då vi tillhandahåller både liv- och sakförsäkringar. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad vi erbjuder dig
Hos oss är varje medarbetare viktig. Vi tror att du växer som mest när du får förtroende, möjlighet att påverka och ett tydligt syfte i ditt arbete. På Sparbanken Eken får du allt detta – i en framtidsinriktad fullservicebank med stark lokal närvaro och höga ambitioner. Här är du med och driver utvecklingen för både våra kunder och för den region vi verkar i.
Därför erbjuder vi dig:
- Ett meningsfullt uppdrag – du är med och förverkligar idéer och drömmar för människor och företag i vår region.
- En hållbar arbetsmiljö – ett generöst friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller och massage på arbetstid.
- Trygghet och förmåner – du erbjuds sjukvårdsförsäkring, förmånliga villkor på bankens produkter och tjänster samt vår resultatbaserade bonus "Guldeken".
- Möjlighet att påverka – vi är en platt organisation där idéer välkomnas och beslut tas nära verksamheten.
- Ett samhällsengagemang att vara stolt över – sedan starten 2008 har vi delat ut över 50 miljoner kronor till lokala projekt inom utbildning, kultur och föreningsliv.
Ansökan
- Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%
- Placering på vårt kontor i Långasjö eller Älmeboda.
- Ansökningar hanteras av vår HR-ansvariga Cecilia Turnstedt, hr@sparbankeneken.se, telefon 072-235 41 29
- Frågor om tjänsten besvaras av kontorschef Linda Dempsey, linda.dempsey@sparbankeneken.se telefon 072-454 73 66
- Vid önskad kontakt med facklig kontaktperson hör du av dig till HR-ansvarig Cecilia Turnstedt som hänvisar dig vidare till rätt person.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti på grund av den stundande semesterperioden. Vi kommer dock att genomföra urval och intervjuer löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Skicka in CV och Personlig Brev till hr@sparbankeneken.se
Läs mer om hur det är att jobba hos oss.
Välkommen med din ansökan!