Projektledare till Lugnet i Falun AB
Vill du vara med och förvalta och utveckla en av Europas större evenemangs- och idrottsanläggningar? Har du relevant utbildning eller erfarenhet av projektledning inom bygg och fastighetsförvaltning? Då kan du vara den vi söker! Vi erbjuder generösa friskvårdsmöjligheter och en arbetsmiljö som främjar både kropp och knopp. Du hittar oss i den vackra miljön på Lugnetområdet, med närhet till natur, motionsspår och träningsmöjligheter – perfekt för dig som vill kombinera arbete med en aktiv livsstil. Tillsammans med dina kollegor på Lugnet kommer du även att spela en viktig roll inför skid-VM 2027 som arrangeras i Falun.
Vi söker nu en projektledare till Lugnet i Falun AB (LUFAB). I den här rollen kommer du att vara lite av spindeln i nätet, ha många kontaktytor och arbeta i tätt samarbete med dina närmsta kollegor.
Lugnet i Falun AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag som har till uppdrag att äga, förvalta och utveckla fastigheter och anläggningar inom Lugnetområdet. Som projektledare hos oss kommer du inte bara att arbeta i en inspirerande miljö utan också välkomnas av ett prestigelöst och öppet klimat med engagerade medarbetare. Din trivsel är viktig för oss och du har stora möjligheter att påverka din egen fortsatta utveckling.
Lugnet är en av Europas större evenemangs- och idrottsanläggningar. Här pågår aktiviteter varje dag året runt. På Lugnet kan du utöva fler idrotter än på någon annan arena. Här samsas idrottsutövare, från motionär till elit, ett rikt föreningsliv, många evenemangsaktörer, Faluborna och besökare i stort.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som projektledare hos oss på LUFAB kommer du att ha en omväxlande roll där du får bidra med dina expertkunskaper inom bygg och projektledning samtidigt som du kommer att ha insyn i bolagets alla arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett mindre team och rapporterar direkt till VD samt ingår i bolagets ledningsgrupp. Inom teamet kommer ni att ha ett nära samarbete där ni hjälps åt i olika frågor.
Med rätt inställning har du här möjlighet att fortsätta din utveckling och vi formar tillsammans din roll hos oss.
Kvalifikationer
För rollen krävs
- Högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt arbetslivserfarenhet från område som arbetsgivaren bedömer är relevant för rollen
- God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LoU)
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
- God förmåga att använda dator som arbetsredskap och av att använda Officepaketet
Personliga egenskaper
Vi söker en engagerad och målinriktad person som trivs med att ta initiativ och arbeta självständigt mot tydliga resultat. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där dina idéer och din planeringsförmåga verkligen gör skillnad.
Du ser möjligheter där andra ser problem, gillar att hitta kreativa lösningar och tar dig an utmaningar med ett öppet sinne. Du har god självkännedom, vet vad du behöver för att prestera på topp och tar ansvar för din egen utveckling.
Vidare ser vi att du är proaktiv och väntar inte på att någon annan ska ta första steget. Du sätter upp mål, följer upp och strävar alltid efter att uppnå konkreta resultat. Med din goda planeringsförmåga arbetar du strukturerat, prioriterar rätt och håller deadlines.
Meriterande kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning mot bygg- och fastighetsbranschen
- Erfarenhet från liknande roll
- Erfarenhet från att ha arbetat med avtalshantering och upphandling
- Erfarenhet av Fastighetsförvaltning
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till lägre sysselsättningsgrad om så önskas. Tillträde enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vänta inte med att ansöka, vi tillämpar löpande intervjuer!
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kan komma att efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
Övrigt
Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.
Lugnet i Falun AB använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Även arbetsprov kan förekomma.
Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringssystemet i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta emelie.liss.back@falun.se (mailto:linda.stromberg@falun.se).
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om jobbet hos Falu kommun
Sista ansökningsdag
15 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej