Intersport AB logotyp

Redovisningsassistent

På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv!

Intersports ekonomifunktion skall genom personlig service och specialiserad kompetens stödja verksamheten genom att effektivt hantera de transaktionella flödena samt skapa kontroll och ekonomisk insikt för hela organisationen.

Är du redo att ge dig in i matchen?

Anställningsvillkor: Vikariat, heltid

Period: 1 juni 2025 t.o.m. 31 januari 2026

Din nya roll

Som Redovisningsassistent kommer du kvalitetssäkra intern- och externredovisningen för bolagen inom Intersport-koncernen. Arbetet innefattar följande:

  • Registrering av leverantörsfakturor
  • Koppling av fakturor mot orders
  • Kontering och kostnadsställesallokering
  • Hantering av betalningar
  • Fakturering till föreningar och företagskunder
  • Support mot butik och leverantör
  • Avstämning av bankkonton

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning om minst två år inom ekonomi och redovisning. Du behärskar Excel och vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet.

Personliga egenskaper

Rollen kräver någon som är noggrann, trivs med att arbeta på områden som kräver uppmärksamhet på detaljer och upprätthållandet av kvalitet och normer. Arbetet innefattar problemlösning och vi ser att du har god IT-vana.

För att passa in i rollen behöver du även ha god samarbetsförmåga där du arbetar bra med andra människor och hjälper till när det behövs. Du delar vår värdegrund och vet att man når mål bäst tillsammans som ett team! Vidare ser vi dig bidra till utveckling av processer och allmänt förbättringsarbete för hela ekonomifunktionen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Intersport AB

Sista ansökningsdag
4 oktober
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej