Bravura Sverige AB logotyp

Säljande kundservicemedarbetare till Concentrix

Trivs du med att hjälpa andra och gillar känslan av att nå dina mål? Hos Concentrix i Kalmar får du chansen att utveckla dina sälj- och servicekunskaper i en spännande roll. Du får en grundlig introduktion, stöttande kollegor och möjlighet att göra karriär. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Concentrix.

Om företaget

Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen.

Arbetsuppgifter

I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare tar du emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst. Din uppgift är att ta reda på varför de vill lämna och se om det finns ett bättre alternativ som passar deras behov. Ibland handlar det om pris, ibland om funktioner. Ibland om något helt annat. Din uppgift är att lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden. I rollen mäts du på mål och gör du ett bra jobb syns det direkt på din lön då du, utöver din grundlön, får en provision baserat på dina resultat.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ta emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst
  • Ta reda på varför de vill avsluta tjänsten och se om det finns ett bättre alternativ som passar kundens behov
  • Lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden

Du behöver inte kunna allt från början utan du får en grundlig introduktion och löpande stöd från din chef. Du blir också en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra och delar med sig tips.

Vill du ta mer ansvar i framtiden? Hos Concentrix finns det goda möjligheter att växa. Många av deras ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror att du har

  • Erfarenhet från serviceorienterade yrken
  • Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • Kunskaper i norska (meriterande, ej krav)

För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Därtill krävs att du är målinriktad och motiveras av att prestera högt. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär mycket kundkontakt krävs att du är social och har god kommunikativ förmåga.

Övrig information

Start: 23 juni Plats: Kalmar  Lön: Grundlön och provision Arbetstider: Måndag till fredag kl. 09.00-18.00

Så här går rekryteringen till

Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan!

Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:

info@bravura.se

010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller)

Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Om jobbet hos Bravura Sverige AB

Sista ansökningsdag
26 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej