Save Desk Specialist
Vill du vara med och utveckla en helt ny roll hos oss? Detta blir en nyckelroll i vår fortsatta utveckling och framgång!
Om rollen
Vi söker dig som vill vara med och bygga upp något helt nytt – en roll där du får kombinera affärsmässighet, problemlösning och kundfokus.
Som Save Desk Specialist blir du spindeln i nätet mellan New Business Sales -teamet och Business and Customer Administration, med uppdraget att proaktivt hantera kundärenden kopplade till uppsägningar, missnöje och churnrisk.
Du kommer att ta helhetsansvar för ärenden från första kundkontakt till förhandling, anpassning av avtal och fakturor samt uppföljning. Målet är tydligt: att skapa affärsmässiga lösningar som får kunden att stanna kvar.
Mer konkret kommer du att ansvara för följande arbetsuppgifter:
- Ta emot och hantera ärenden från kunder som riskerar att lämna oss
- Ansvara för kundärenden och bedöma situationen utifrån både kundnytta och affärsvärde
- Förhandla, justera avtal och föreslå lösningar
- Säkerställa att kundärenden avslutas professionellt, snabbt och affärsmässigt
- Fungera som länk mellan New Business Sales och Business and Customer Administration
Denna roll är som sagt helt ny och kommer att tillhöra vårt New Business-team, som består av sex New Business Account Managers, och rapportera till Team Manager New Business Sales. Du kommer att ha möjligheten att påverka hur rollen och funktionen ska formas och utvecklas framåt.
Vem söker vi?
- Du har ett starkt kommersiellt driv och gillar att hitta lösningar som skapar värde för både kund och oss som bolag
- Du är trygg i att ta dialog med missnöjda kunder och har lätt för att bygga förtroende
- Du har en förmåga att agera självständigt men gillar att samarbeta med andra
- Du har erfarenhet från kundtjänst, sälj eller liknande roll
- Du har kunskap i affärssystem, faktureringsflöden och avtal.
- Du är snabblärd och har en fallenhet för olika system.
Vilka är vi?
Vi är Bjorn Lunden, affärsplattformen som förenklar vardagen för små och medelstora företag. Vi har en enkel övertygelse: varje företag förtjänar tillväxtmöjligheter. Vi är här för att göra det möjligt 🐻.
Vi siktar högt och vår vision är att bli en av de ledande leverantörerna av programlösningar för redovisning och ekonomi i nordvästra Europa. Med rötterna i Hälsingland, närmare bestämt lilla Näsviken, har vi de senaste åren vuxit snabbt och gått från ett mindre, nationellt företag till en internationell koncern. Förutom i Sverige, finns vi även i Nederländerna och Danmark.
Målet är kort och gott att göra vardagen lite enklare för företagare och entreprenörer. Något vi tror att vi kan uppnå med riktigt bra programvaror, kunskap, innovation och TACO. Kanske inte den tacos du tänker på, utan vår typ av TACO – Trust, Ambition, Collaboration, Ownership.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll i ett internationellt och växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana branschens jättar. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet. Vi vill vara en schysst arbetsgivare och eftersträvar en hållbar balans mellan arbete och fritid. Det gör vi bland annat genom att erbjuda bra villkor och förmåner, 30 dagars semester samt möjlighet till flexibilitet. Vi vill vara det självklara valet för medarbetare som vill må bra och ha kul på jobbet.
Ansökan
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Näsviken.
Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så sök nu!
Frågor eller funderingar, kontakta:
Anna Fransson, Team Manager New Business Sales
anna.fransson@bjornlunden.com
*För denna rekrytering undanbes alla typer av förfrågningar gällande extern hjälp via rekryteringsbolag eller liknande lösningar.
Om jobbet hos Björn Lundén AB
