Falu kommun logotyp

Semestervikarierande bemanningsadministratör till Falu kommun

Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande sommarjobb där din insats gör verklig skillnad? Är du en lösningsfokuserad person som trivs i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig! Vi på Falu kommuns Bemanningscenter söker nu en bemanningsadministratör för sommaren 2025. Hos oss får du arbeta i en central stödfunktion som varje dag ser till att våra verksamheter har rätt bemanning på plats. Bemanningscenter har i uppdrag att rekrytera och förmedla vikarier vid korttidsfrånvaro inom flera av kommunens verksamheter, främst inom vård och omsorg. Vi matchar dagligen behov med tillgänglig personal – snabbt, smidigt och med hög kvalitet. Arbetsuppgifter Som bemanningsadministratör ansvarar du för att säkerställa att kommunens verksamheter har tillgång till kompetenta och pålitliga vikarier vid behov. Du arbetar operativt med att förmedla och boka vikarier när ordinarie personal är frånvarande, vilket sker med stöd av våra verksamhetssystem. Arbetet är både komplext och varierande – du hanterar många samtal och olika frågeställningar samtidigt som du pusslar ihop bemanningen utifrån verksamhetens behov, tillgängliga resurser och gällande arbetsrättsliga regler. Eftersom arbetet till stor del sker i digitala miljöer krävs det att du har god systemförståelse, kan läsa av information snabbt och har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetssätt. Bemanningscenter är en stödfunktion i kommunen och vi strävar efter att ge ett professionellt och serviceinriktat stöd till chefer och medarbetare inom olika enheter. I rollen blir du en central kontaktperson för såväl vikarier som verksamheter, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och din förmåga att agera lösningsorienterat även i pressade situationer. Kvalifikationer För rollen krävs: · Genomförd gymnasieutbildning · God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska · Möjlighet att arbeta heltid under veckorna 24-32 sommaren 2025 · Mycket god IT-mognad och vana av att arbeta i flera digitala kanaler och system parallellt · Enligt arbetsgivaren relevant dokumenterad arbetslivserfarenhet av serviceyrke som innefattat administrativa arbetsuppgifter samt användande av dator som arbetsredskap Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och har förmåga att hantera ett högt tempo med flera parallella ärenden. Du är stresstålig, lösningsorienterad och flexibel, med lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och anpassa dig när förutsättningarna förändras. Det är viktigt att du kan behålla både fokus och struktur även i pressade situationer. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och är en god kommunikatör som på ett tydligt och professionellt sätt kan förmedla information. Du är stabil, stödjande och trivs i en miljö där arbetsbelastningen varierar. Vidare ser vi att du har förmåga att ta ansvar för egna uppdrag och processer, där du agerar självständigt och driver arbetet framåt. Eftersom arbetsgruppen är liten värdesätter vi en god samarbetsförmåga och att du bidrar till ett konstruktivt teamarbete där ni tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Gruppdynamiken är viktig och därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper Meriterande kvalifikationer · Påbörjad eller avslutad akademisk utbildning inom personalvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig · Enligt arbetsgivaren relevant dokumenterad arbetslivserfarenhet, exempelvis: - Erfarenhet av operativ bemanning och vikarieförmedling - Erfarenhet som samordnare, administratör eller gruppledare inom vård- och omsorgsverksamhet - För tjänsten relevant erfarenhet av arbete med kundrelationer och/eller kundtjänst/supportarbete · Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i systemet Medvind, det kan även vara intressant om du har arbetat i andra bemannings- och personaladministrativa system såsom exempelvis Personec, WinLas eller TimeCare · Goda kunskaper om arbetstidslagen Anställningsvillkor Tidsbegränsad anställning på heltid under veckorna 24-32 sommaren 2025. Det finns möjlighet till att påbörja introduktion och inneha en timanställning under våren och därmed tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innefattar oregelbunden arbetstid med både arbete på veckodagar samt helgtjänstgöring. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Om jobbet hos Falu kommun

Sista ansökningsdag
30 april
Anställningsform:
Sommarjobb / feriejobb
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej