Åre kommun logotyp

Socialsekreterare Barn och Familj

Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Som Socialsekreterare inom barn och familj ingår du i en arbetsgrupp bestående av enhetschef, teamledare och 10 socialsekreterare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av utredning, handläggning och uppföljning av insatser enligt både SoL och LVU. Arbetet präglas av samverkan både internt och med externa aktörer som skola, BUP och polis och sjukvård. I enlighet med BBIC arbetar vi nära familjer och dess nätverk för att skapa en trygg och förutsägbar situation. Individ- och familjeomsorgen myndighet är en arbetsplats där vi månar om varandra och vår arbetsmiljö. Arbetsgruppen på barn och familj är en grupp med ett gott samarbete, en stor öppenhet och vi har högt i tak. Vi stöttar och hjälper varandra i bedömningar och beslut. Som socialsekreterare har du förutom regelbundna ärendegenomgångar med din teamledare också kontinuerlig extern handledning varje månad. För oss är det viktigt att ta hand om de som börjar arbeta hos oss. Som nyanställd får du en introduktion anpassad efter dina behov samt en mentor som vägleder och stödjer dig i ditt arbete. Du har möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar per vecka. Vi har också en timmes friskvård att nyttja veckovis samt friskvårdsbidrag. KVALIFIKATIONER • Socionomexamen • Körkort Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete. Du är kommunikativ och kan samtal med barn, föräldrar som andra samarbetspartner. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och urval sker under ansökningstidens gång. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner

Om jobbet hos Åre kommun

Sista ansökningsdag
26 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja