Strukturerad och självgående administratör till nyckelroll i teknikbolag
Beskrivning
Vi söker en erfaren och självgående administrativ konsult till ett varierande och ansvarsfullt uppdrag hos vår kund inom mjukvaruutveckling.
I rollen stöttar du VD och ledningsgrupp i både daglig administration och verksamhetsnära utvecklingsarbete. Du får en nyckelroll i att skapa struktur, säkerställa smidiga interna processer och bidra till en välfungerande kontorsmiljö.
Arbetsuppgifter
Som administrativ konsult kommer du att arbeta nära ledningsgrupp och hantera ett brett spektrum av uppgifter:
Administration av inköp och hantering av inköpsordrar (POs)
Kontering och hantering av fakturor, kontakt med leverantörsreskontra
Assistera vid onboarding och offboarding av medarbetare
Administrativt stöd till Site Lead i olika frågor
Vara kontaktperson för Global Security – hantera ID-brickor, besökshantering och säkerhetsrutiner
Koordinera interna möten och kontorsevent
Hantera reseadministration, bokningar och mötesservice
Uppdatera interna system enligt företagets policyer
Ansvara för kontorsservice, inklusive felanmälningar, lokalvård och säkerhetsrundor
Medverka i det lokala EOT-teamet och arbeta med förbättring av administrativa processer
Kvalifikationer (skall-krav)
För att lyckas i rollen krävs att du har:
Minst 3–7 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Dokumenterad erfarenhet av att stötta ledare/chefer i en servicefunktion
Mycket goda kunskaper i MS Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) samt MS Teams
Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift
Förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt
God samarbetsförmåga och en prestigelös inställning
Förmåga att identifiera förbättringar och agera lösningsorienterat
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund.
Uppdragsperiod: 1 juli – årsskiftet
Placeringsort: Linköping
Arbetsmodell: På plats
Möjlighet till förlängning: Ja
För att vi ska kunna ta din ansökan vidare är det viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer – vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Om jobbet hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Sista ansökningsdag
27 juni
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej

Linköping kommun ligger i Östergötlands län och har goda kommunikationsmöjligheter med närliggande städer och kommuner. Norrköping, en annan stor stad i Östergötland, ligger cirka 40 kilometer öster om Linköping och kan nås med bil eller tåg på cirka 30-40 minuter. Det finns också goda förbindelser med andra närliggande städer och kommuner i regionen. Linköping har en varierad naturmiljö med skogar, sjöar, parker och grönområden. Staden präglas av sin grönska och närheten till vatten, vilket ger invånarna tillgång till ett varierande friluftsliv. Linköping är också känd för sin vackra gamla stadskärna [...]