Onitio Sverige AB logotyp

Supporttekniker

Supporttekniker till globalt Servicedesk-team Vill du bli en del av ettIT-supportteam som hjälper användare i norden ? Vi söker nu drivna medarbetare till vårt 1st line supportteam med fokus på Danmark, Sverige och Norge. Om rollen: Som IT-supportspecialist ger du effektiv och trevlig support på danska, svenska och norska via telefon, e-post, chatt och portal – under kontorstider ) Du hanterar ärenden och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, M365, utskriftslösningar och nätverksåtkomst. Du supporterar även användarhantering i Active Directory och Microsoft 365, såsom konto upplåsning, lösenordsåterställning och grupphantering. Vår arbetsstyrka: • 5 dansktalande • 4 svensktalande • 4 norsktalande • Du kommunicerar obehindrat på minst ett av de nordiska språken – gärna även engelska! Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Att logga och lösa ärenden inom givna SLA, med verktyg som ServiceNow • Första linjens problemlösning eller eskalering till 2nd/3rd line vid behov • Upprätthålla hög kundnöjdhet med professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar • Följa kunskapsartiklar och rutiner;, rapportera förbättringsförslag i Knowledgedatabaden Vi söker dig som har: • Flytande kunskaper i danska, norska eller svenska (enligt resursfördelning ovan) • Meriterande: God engelska och fler språk • Tidigare erfarenhet av servicedesk och ärendehantering, gärna enligt ITIL • Kännedom om verktyg som ServiceNow, fjärrstyrningsverktyg, Active Directory och M365 Bli en nyckelperson i vårt engagerade supportteam och utvecklas tillsammans med oss! Skicka in din ansökan idag och gör skillnad för våra globala slutanvändare.

Om jobbet hos Onitio Sverige AB

Sista ansökningsdag
5 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej