Upplands Väsby kommun logotyp

Supporttekniker till Servicedesk i Upplands Väsby kommun

Har du ett brinnande intresse för IT, service och problemlösning? Vill du ingå i ett team som bidrar till att ge kommunens alla medarbetare bästa möjliga IT-support? Vi söker nu dig till vår Servicedesk i Upplands Väsby Kommun! Vi erbjuder dig Du kommer att ingå i en grupp med erfarna och kompetenta medarbetare som finns till hands för stöd och eskalation till rätt organisation vid behov. Vårt arbete är agilt och styrs av den övriga organisationen. Vi arbetar även med olika IT-projekt.  Om oss Servicedeskenheten är en del av verksamheten för digitalisering tillsammans med enheterna Innovation & Utveckling samt IT-drift. Verksamheten för digitalisering ingår i avdelningen ekonomi och digitalisering och ingår i kommunledningskontoret på Upplands Väsby Kommun. På Servicedesk ansvarar vi för en robust IT-arbetsplats som fungerar väl varje dag, året om. Vår verksamhet är i ständig utveckling vilket i sin tur betyder att det är av största vikt att hela tiden hänga med inom vårt område och vara uppdaterade. Servicedesk består idag av 10 medarbetare och vårt arbete utgår från vårt kontor i Upplands Väsby Centrum.  Om tjänsten Vi behöver nu stärka upp vår verksamhet med ytterligare supporttekniker för att möta den ökande digitala utvecklingen. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ge våra medarbetare bästa möjliga IT-support. Arbetet som supporttekniker innebär att hantera service, support och att ge stöd och råd i IT-relaterade frågor till medarbetarna i kommunen. Supporten sker via mejl och telefon, både remote och on-site. Inom ramen för den här tjänsten kommer du att hantera hårdvara, licenser, program samt utföra vissa administrativa uppgifter. På hårdvarusidan kommer du att hantera datorer, skrivare, IT-utrustning i konferensrum, mobiltelefoner samt olika tillbehör och nätverksärenden. Säkerhetsklass Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Provanställning kommer även därför att tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Relevant utbildning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet - Har god vana att kunna kommunicera och hjälpa andra via telefon samt e-post med mera - Erfarenhet av problemlösning och administration inom Windows-plattformen - Förmågan att kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift - Ett lösningsorienterat fokus med förmåga att hålla huvudet kallt i pressade situationer - B-körkort (viss support sker ute i kommunens lokaler) Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av ominstallationer av hårdvara - Erfarenheter inom Microsofts O365 tex, Intune  - Erfarenhet av AD-hantering  Som person ser vi att du är hänsynstagande mot de du möter och att du sätter kunden i fokus med ett utpräglat service-tänk. För att lyckas i rollen behöver du arbeta strukturerat och ha målmedvetenhet och eget driv för att ta dig framåt.  Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Upplands Väsby kommun

Sista ansökningsdag
2024-05-19T23:59:59
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid