Teamleader till kundservice
Teamleader för Kundservice - Spares Nordic AB
Vi söker nu en engagerad Teamleader för Kundservice till Spares Nordic AB, en marknadsledande och prisbelönt e-handlare av reservdelar och tillbehör till mobiltelefoni och PC. Som Teamleader kommer du att arbeta aktivt i vår kundservice och samtidigt spela en nyckelroll i att leda och stötta vårt kundserviceteam för att säkerställa enastående kundupplevelser för våra kunder i Norden och hela Europa.
Om företaget:
Spares Nordic grundades 2012 och har sedan dess etablerat sig som en ledande aktör inom e-handel av reservdelar och tillbehör till tekniska produkter. Vi är ett snabbt växande e-handelsföretag med en årlig omsättning på drygt 800 miljoner kronor.
Med starka varumärken som Teknikdelar, Batteriexperten och Spares säljer vi reservdelar och tillbehör till mobiltelefoner och annan elektronik, både till privatpersoner och företagskunder.
Spares Nordic ägs av detaljhandelskedjan Clas Ohlson
Dina ansvarsområden:
Som Teamleader för Kundservice kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa den bästa möjliga servicen för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:
· Arbeta aktivt i vår kundservice bl.a. genom att besvara frågor från kunder via e-mail, telefon och chat.
· Leda och coacha kundserviceteamet för att uppnå mål och leverera enastående kundupplevelser.
· Styra arbetet med att hantera returer och reklamationer.
· Samarbeta nära med Kundservicechefen för att implementera effektiva rutiner och processer.
· Säkerställa att teamet har nödvändig kunskap och kompetens för att lösa kundärenden på ett professionellt sätt.
· Bistå med rapportering och analys av kundserviceaktiviteter.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har följande erfarenheter och egenskaper:
· Minst gymnasieexamen, eftergymnasial utbildning är meriterande.
· Flera års erfarenhet av kundservicearbete
· Erfarenhet av arbete som teamleader eller motsvarande
· Intresse av och kunskap om tekniska prylar.
· Kännedom om kundserviceprogram (vi jobbar i Imbox).
· Erfarenhet av e-handel är meriterande.
Som Teamleader för Kundservice på Spares Nordic får du möjlighet att leda och inspirera ett kompetent team samtidigt som du bidrar till att skapa enastående kundupplevelser. Egen erfarenhet från kundservice är avgörande för att förstå våra kunders behov och förväntningar.
Du rapporterar till Kundservicechefen
Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi går igenom ansökningar löpande.
Om jobbet hos Spares Nordic AB
