Söderhamns kommun logotyp

Undersköterska till Forsgården i Söderhamns kommun

Forsgården vård- och omsorgsboende Är du utbildad undersköterska och trygg i din yrkesroll? Vill du få möjlighet att arbeta självständigt och i ett team tillsammans med andra undersköterskor? Välkommen med din ansökan som undersköterska till Forsgården! Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med människor och med brukaren i fokus. Arbetet består av att hjälpa brukaren med personlig hygien, tvätt städning och sociala aktiviteter. Arbetstiderna innebär dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som Är utbildad undersköterska och har du tidigare erfarenhet av arbete inom demensvård är det en fördel. Vi ser gärna att du har god datorvana och behärskar det svenska språket i tal och skrift. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du sätter motparten i fokus, lyssnar och är mottaglig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi tror även att du är självgående, strukturerad och har ett lösningsfokuserat arbetssätt samt kan skapa engagemang kring arbetsuppgifter och verksamhet. Vi arbetar i team så det är viktigt att du också har lätt för att samarbeta och förstår vikten av ett gott bemötande i alla lägen. Du behöver vara flexibel och kan se möjligheter i förändringar samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Slutligen ser vi gärna att du är en person som tar egna initiativ, delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat! Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Välkommen med din ansökan! Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Välfärd fokuserar vi på vuxna personer över 20 år. Sektorn samlar de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att stärka vuxna och äldres egna resurser så att det kan leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt under livets alla faser. Här arbetar cirka 1100 medarbetare som möter människor i olika livssituationer genom sina yrkesroller inom exempelvis vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård, LSS-boende, socialpsykiatri, beroendecenter och försörjningsenhet.

Om jobbet hos Söderhamns kommun

Sista ansökningsdag
2024-05-19T23:59:59
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid