Harmoni Omsorg Norden AB logotyp

Uppdragschef - Personlig assistans

Om rollen

Som Uppdragschef har du helhetsansvar för våra kunders assistansuppdrag, från kvalitet och personalledning till ekonomi och kundrelationer. Du arbetar nära kunder, anhöriga, assistenter och interna stödfunktioner och har även löpande kontakt med externa aktörer som Försäkringskassan, kommuner och fackliga organisationer.

Rollen innebär också ett ansvar för att säkerställa att verksamheten bedrivs enligt LSS, gälland lagar och föreskrifter. Du ansvarar för att dokumentation, uppföljning och rapportering sker korrekt och i tid.

Du arbetar i en dynamisk roll där dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag med fokus på att dina kunder och din personal är nöjda.

Detta innebär bland annat:

  • Kvalitet & dokumentation: Säkerställa upplevd och formell kvalitet samt följa gällande lagar och riktlinjer.
  • Ekonomi & budget: Ansvara för lönsamhet per uppdrag, göra prognoser och följa upp budget.
  • Personalansvar: Rekrytera, introducera, schemalägga och leda assistenter, samt genomföra utvecklings- och lönesamtal.
  • Arbetsmiljö: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete och säkerställa goda arbetsvillkor.
  • Kundrelation: Vara närvarande i kundernas vardag, leda möten och skapa lösningar utifrån deras behov och mål.

Vi söker dig som

  • Trivs i sociala sammanhang och bygger starka relationer.
  • Är serviceminded, pedagogisk och en tydlig kommunikatör.
  • Har god struktur, gillar att planera och hittar lösningar även när förutsättningarna ändras.
  • Är trygg i administrativa system och digitala verktyg.
  • Har B-körkort.

Meriterande:

  • Erfarenhet av en liknande roll inom personlig assistans eller omsorg.
  • Tidigare chefs- och ledarerfarenhet.
  • Ytterligare språkkunskaper.

Varför välja Harmoni Omsorg?

  • Stort inflytande: Vi är en organisation med korta beslutsvägar där din kompetens gör skillnad.
  • Värderingsstyrt arbetssätt: Vi sätter kvalitet, trygghet och respekt för individen i första rummet.
  • Utvecklingsmöjligheter: Vi satsar på kompetensutveckling och kollegialt lärande.
  • Trygg arbetsmiljö: Vi erbjuder stöd, struktur och ett nära ledarskap.

Praktisk information

Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Barkarbystaden, Järfälla, där du arbetar tillsammans med ett engagerat team. Arbetstiden är förlagd till kontorstid, måndag–fredag, men rollen innebär också viss flexibilitet. Då vi arbetar nära våra kunder och medarbetare ingår resor i tjänsten och övernattningar kan förekomma vid behov. Ibland kan även möten och kundaktiviteter ske på kvällstid.

Rekryteringsprocess

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Om jobbet hos Harmoni Omsorg Norden AB

Sista ansökningsdag
5 oktober
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja