Staffanstorps kommun logotyp

Verksamhetscontroller

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med snart 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! OMSORGSFÖRVALTNINGEN Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser inom äldreomsorg och funktionshinderområdet. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning. PLANERING OCH VERKSAMHETSSTÖD  Inom enheten Planering och verksamhetsstöd arbetar för närvarande sju specialister såsom verksamhetscontrollers, systemförvaltare, systemadministratör och handläggare. Enheten utgör en central del av omsorgsförvaltningens utvecklingsarbete och ansvarar bland annat för upphandlingar, avtalsuppföljningar, digital utveckling och mycket av det övergripande administrativa arbetet. ARBETSUPPGIFTER Är du en noggrann och driven person med intresse för juridik, avtal och samhällsutveckling? Då kan det här vara din nästa utmaning! Då en av våra tre verksamhetscontrollers ska vara föräldraledig söker vi söker just nu en vikarie som vill ta sig an en viktig och utvecklande roll.  Vad vi erbjuder: • Ansvarsfull roll: Du arbetar brett med upphandlingslagstiftning, kommersiella avtal (främst vårdavtal samt hyresavtal) samt dataskyddslagstiftning. • Utvecklingsmöjligheter: Hos oss får du chansen att växa både personligt och professionellt. • Kompetent team: Du blir en del av ett engagerat team med bred kompetens där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Du ingår bland annat i den förvaltningsövergripande kvalitetsgruppen tillsammans med verksamhetscontrollers, MAS, MAR och SAS. • Flexibelt arbetsklimat: Vi värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete. • Förmåner och friskvård: Det finns möjlighet till friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, subventionerad massage samt tillgång till utbildningsportal.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Samordna förvaltningens arbete inom dataskydd och informationssäkerhet. • Ansvara för förvaltningens arbete mot välfärdsbrott. • Säkerställa att förvaltningens avtal följer gällande lagar och regler (compliance), samt vara en rådgivande och stödjande funktion i juridiska och strategiska frågor. • Ansvara för avtal med externa aktörer, tex. inom hemtjänst, särskilda boenden, LSS och färdtjänst. • Upphandla, förnya och följa upp avtal enligt omsorgsnämndens plan. • Skriva rapporter och ärenden till nämnd. • Samverka internt och externt i avtalsfrågor. KVALIFIKATIONER Lämplig utbildningsbakgrund är juristexamen eller motsvarande akademisk utbildning. Du tar egna initiativ, söker information och snabbt sätter dig in i angivna lagområden, arbetar både operativt och strategiskt samt vägleder kollegor med annan yrkesbakgrund. Du är analytisk, strukturerad och har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter. Erfarenhet av arbete med avtalsrätt, offentlig upphandling och dataskyddsförordningen är meriterande. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.

Om jobbet hos Staffanstorps kommun

Sista ansökningsdag
4 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej