Iss Facility Services AB logotyp

Verksamhetsstöd på OKG

ISS är ett av världens största tjänsteföretag och snart firar vi 80 år i Sverige! Med över 6500 medarbetare i landet, från norr till söder, levererar vi service som gör skillnad. Vi erbjuder våra kunder allt från städning till teknisk service, mat- och arbetsplatstjänster. Vi skapar arbetsplatser där människor trivs, företag växer och där hållbarhet är en självklarhet – socialt, miljömässigt och affärsmässigt. Våra medarbetare är hjärtat i det vi gör – och avgörande för att våra kunder ska känna sig trygga, sedda – och för att deras arbetsplatser ska blomstra. Vi söker verksamhetsstöd till vår serviceleverans i Oskarshamn! Vill du leverera service i världsklass och bidra till samhällets utveckling och välfärd? Trivs du med administration och att arbeta i en händelsestyrd miljö där struktur och service går hand i hand? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om tjänsten I januari 2026 startar ISS ett nytt uppdrag på OKG:s kärnkraftsanläggning i Oskarshamn. Som verksamhetsstöd hos oss får du en viktig roll i att samordna och hantera administration kopplat till personal, utbildning och säkerhet – en funktion som är avgörande för att vi ska kunna bedriva vår verksamhet på ett säkert och effektivt sätt. I rollen arbetar du bland annat med: • Bokning och uppföljning av kravställda tester och utbildningar inför tillträde till anläggningen • Administrativt stöd till chefer i personalfrågor (anställningsavtal, arbetsgivarintyg, kontrakt och löneadministration) • Revisionsplanering och samordning • Enklare HSEQ-administration (ex. dokumentation, rapporter, sammanställningar) Du är en central kontaktperson i teamet, med många kontaktytor – både internt och gentemot kund. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på OKG:s site i Oskarshamn. Anställningen inleds med provanställning i sex månader. Då uppdraget omfattar säkerhetskänslig verksamhet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad – och som trivs med att arbeta med både människor och system. Du är van vid att hantera flera uppgifter parallellt, har god integritet och ser lösningar i stället för hinder. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR och/eller HSEQ • Erfarenhet av säkerhetsrelaterade miljöer är meriterande • God datorvana och lätt för att arbeta i olika system • Hanterar Svenskaspråket i både tal och skrift obegränsat. • Vana av att arbeta självständigt men också i samarbete med andra • Gymnasieexamen (eftergymnasial utbildning inom administration/HR är meriterande) Tidigare erfarenhet från arbetsmiljö med krav på säkerhetsprövning är ett extra plus, liksom kunskaper i IA och/eller HR-/resursplaneringssystem. Vi erbjuder ISS är mer än bara ett jobb. Vi fokuserar på att ta hand om och utveckla våra cirka 6 500 medarbetare i Sverige. Det är våra medarbetare världen över som är kärnan i vårt syfte: Connecting people and places to make the world work better. Hos oss får du möjligheter att utvecklas i din roll genom bland annat strukturerade utvecklingssamtal och utbildningar. Vår storlek och tjänstebredd ger goda möjligheter till vidareutveckling – både inom Sverige och internationellt. Vi är stolta över vår inkluderande företagskultur, där mångfald, respekt och gemenskap står i centrum. Våra kärnvärden – kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap – genomsyrar allt vi gör. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi rekryterar kompetensbaserat, vilket innebär att processen innehåller intervjuer och referenstagningar. Rekryteringsprocessen sker löpande och kan förlängas på grund av säkerhetsprövning. Sista ansökningsdagen är 31/8-2025 Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare mathilda.legneteg@se.issworld.com Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Iss Facility Services AB

Sista ansökningsdag
31 augusti
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej